Nostalgie noteert alweer positieve bereikcijfers
De golf 2016-1 toont aan dat Nostalgie verdergaat op het elan van de vorige golf. Opnieuw bereikt de zender per dag en per week en in totaal beduidend meer luisteraars, maar door een lichte daling van de luisterduur blijft het marktaandeel op 12+ stabiel op 5,7%.
Kerncijfers (2016-1 t.o.v. 2015-3)
1. Bereik
- Dagbereik: van 372.710 naar 394.702 (+9%)
- Weekbereik: van 755.487 naar 789.167 (+10%)
- Totaalbereik: van 1.177.811 naar 1.231.056 (+4%)
2. Luisterduur: van 177 naar 171 minuten
3. Marktaandeel op 12+: stabiel op 5,7%
Algemeen directeur Dirk Guldemont: “Door de verschuiving van de Nostalgie 1000 naar het voorjaar hebben we opnieuw meer luisteraars kunnen aantrekken. Ook de actie ’80 of 90’ heeft hierin een belangrijke rol gespeeld. We blijven verder inzetten op onze kernwaarden als muziekzender. Bovendien biedt Nostalgie sinds kort als enige Vlaamse radiozender een uitgebreid aanbod aan digitale radio’s onder de koepel Nostalgie Extra, waarbij we onze waaier aan muziek nog sterker in de verf zetten. Dankzij de vernieuwde player op nostalgie.eu en de app kan je overal naar de 10 bijkomende radio’s luisteren.”
Website: nostalgie.be
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.