KPN Mobiel wint radiocommercial-verkiezing februari 2016
De radiocommercial ‘Final Countdown’ van KPN Mobiel met een Spotify-aanbieding is door het Nederlands publiek als beste beoordeeld in de maand februari. Dit levert KPN een nominatie op voor de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards die op 28 juni 2016 wordt uitgereikt.
De commercial start met een intro van 12 seconden waarin we een man het lied Final Countdown horen neuriën. Hierop volgt een eenvoudige boodschap: een Spotify-kortingsaanbieding bij een KPN Mobiel-abonnement. Voor meer informatie wordt de consument verwezen naar de website. De radiocommercial is ontwikkeld door reclamebureau N=5 en opgenomen bij geluidsstudio Postoffice.
Vooral de jonge doelgroep waardeert de commercial van KPN Mobiel. Dat is niet verwonderlijk, gezien de aanbieding. Voor het beluisteren van de radiocommercials en voor meer informatie kun je terecht op onze website: www.rab.fm.
Enkele quotes van de respondenten:
- Aantrekkelijk muziekje/deuntje aan het begin, wat mijn aandacht trok.
- Herkenbare melodie van een jaren 80 nummer, goede verbinding met het fenomeen van bekende deuntjes en een online muziekstreaming dienst.
- Pakkend qua sfeer, liet me echt luisteren naar de inhoud.
- Was een pakkende reclame en meteen duidelijk wat de boodschap was.
Sonja Vroling, mediamanager van KPN: “We weten allemaal dat radio en online goed samenwerken. Daarom gebruiken we radio voor een snelle en grote bereiksopbouw en verwijzen we naar de website voor de conversie. De aantrekkelijkheid van het deuntje zorgt direct voor aandacht en we maken het af met een mooie aanbieding. We zijn heel blij met deze waardering van de Nederlandse consument.”
RAB Radio Advertising Awards publieksprijs
Het RAB organiseert op 28 juni 2016 de uitreiking van de Radio Advertising Awards waarbij de publieksprijs een van de awards is. Voor deze prijs worden tien voorrondes gehouden waarin steeds tien radiocommercials worden beoordeeld. Bol.com, Unox Knaks, Stop heling, Wordookdonor.nl, Unox rookworst, BOB en Vodafone zijn al genomineerd. In de komende maanden worden de andere genomineerden gekozen door het Nederlands publiek. Alle partijen (adverteerders, reclamebureaus en consumenten) kunnen commercials inzenden om deel te nemen aan deze verkiezing.
Onderzoeksverantwoording
De totale steekproef (n=628) is representatief voor de Nederlander van 13 tot 64 jaar, op basis van leeftijd en geslacht. De datacollectie heeft plaatsgevonden van 11 t/m 18 maart 2016. Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel voert in opdracht van RAB dit panelonderzoek naar de beste radiocommercial uit.
Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en staat voor het vermarkten van radiokennis en inspiratie van nu en van morgen voor de adverteerder en haar adviseurs. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken.
Website: rab.fm
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.