
Het CIM heeft vanmorgen de nieuwe luistercijfers voor de Vlaamse radiomarkt bekend gemaakt. Deze resultaten bestrijken de periode van 24 augustus tot en met 20 december 2015.
De nieuwe Qmusic haalt een marktaandeel van 12,5% op 12+ en 24,6% op de doelgroep 18-34. Tom Klerkx, programmadirecteur radio MEDIALAAN: “We hebben afgelopen september de nieuwe Q gelanceerd. We weten dat radioluisteraars gewoontedieren zijn en dat het dus even duurt vooraleer mensen een nieuw geluid gewoon worden. We kiezen bewust voor een lange termijnverhaal waar we de komende maanden volop aan verder bouwen. Het is wel fijn om te zien dat de nieuwe Q een mooie aansluiting vindt bij de generatie jongvolwassenen tussen 18 en 34 en dat we in die doelgroep de meest beluisterde zender zijn.”
JOE fm blijft stabiel met 10,5% op de doelgroep van 30- tot 49-jarigen. Tom Klerkx: “JOE fm blijft een mooi stabiel parcours neerzetten. De combinatie van greatest hits en leuke, muzikale acties vinden duidelijk hun publiek. Ook hier blijven we uiteraard naar de toekomst kijken en willen we het merk continu relevant houden.”
Aanbevolen antwoorden
Doe mee aan het gesprek
Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.