Spring naar bijdragen

België

  • artikelen
    1222
  • opmerkingen
    47
  • weergaven
    241950

Auteurs van dit blog

2000e uitzenddag MNM


de redactie

501 weergaven

Op vrijdag 27 juni viert MNM zijn 2000e uitzenddag. Vijf en half jaar nadat dj Peter Van de Veire de eerste plaat op MNM startte, is de radiozender uitgegroeid tot een dagelijkse vaste waarde voor bijna 180.000 Vlaamse jongeren.

 

“MNM is een ontspannende hitradio, maar hitradio maken is voor ons geen doel op zich”, aldus MNM-nethoofd Rino Ver Eecke. “Het is een middel: we draaien hits om jongeren te bereiken en hen op die manier te doen participeren aan maatschappelijke debatten en acties.”

 

En daar slaagt MNM in. De meest recente CIM-meting toonde aan dat MNM dagelijks 178.953 luisteraars tussen 12 en 24 jaar bereikt, goed voor een marktaandeel van 20,9%.

 

Verkiezingen
Uit een onderzoek van de studiedienst van de VRT blijkt bovendien dat in aanloop naar de jongste verkiezingen MNM na Eén het belangrijkste VRT-merk was via hetwelk jongeren informatie kregen rond de verkiezingen, met een bereik van maar liefst 217.857 jongeren tussen 12 en 24 jaar.* MNM bereikte in totaal meer dan een miljoen mensen met speciale verkiezingsprogramma’s en -items binnen bestaande programma’s. Daarmee speelde de zender een belangrijke rol als “instapradio” voor jongeren wat de verkiezingen betreft.

 

Leefwereld van jongeren
“Samen met die jongeren maken we radio. We betrekken iedereen met acties als De Strafste School, Het Grootste Arbeidsbureau of de jaarlijkse week rond verkeersveiligheid”, legt Rino Ver Eecke uit. “Maatschappelijk relevant willen zijn, zit in ons DNA. En dat komt misschien nog het meest tot uiting in een interactief programma als Generation M waar we jongeren met elkaar in discussie laten gaan over thema’s als pesten en homoseksualiteit, maar ook over ADHD, zelfverwonding of de burgeroorlog in Syrië. Altijd zo goed mogelijk afgestemd op de leefwereld van jongeren.”

 

Begin deze week nog zat de derde editie van Marathonradio erop. Balans: de radiozender bereikte met de actie 561.460 jonge Vlamingen tussen 12 en 24 jaar, gemiddeld 160.000 jongeren per dag. Bijna 6 op 10 studenten (58,1%) luisterde tijdens de marathonuitzending naar MNM en kreeg op die manier studie- en ontspanningstips mee om de blokperiode gezond door te komen.*

 

Website: www.mnm.be

 

* Geschat bereik op basis van het PPM-onderzoek van TNS, België, Noorden, (MNM) bij (12-24) (n=138)


0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.