Telfort genomineerd voor Radio Advertising Awards publieksprijs
De radiocommercial ‘Smartpakkers’ van Telfort met in de hoofdrol de ex-miljonair is genomineerd voor de RAB Radio Advertising Awards Publieksprijs 2014. Telfort is hiermee de zesde en laatste finalist in de strijd om de titel. Een radiocampagne op alle RAB-radiostations roept consumenten op om te stemmen via de website www.debesteradiocommercial.nl. Op 10 juni wordt in Paradiso de winnaar van de publieksprijs bekendgemaakt.
In de radiocommercial is de inmiddels beroemde ex-miljonair van Telfort weer vrolijk aan het woord. Het deert hem niet dat hij van golfbaan naar bijbaan is gegaan, want er zijn ‘smartpakkers’ bij Telfort waarmee je voordelig mobiel bent. De waardering van de consument voor deze radiocommercial onderstreept de ‘emotional transfer’-werking van radio; als je dezelfde elementen gebruikt in een radiocommercial, kun je de gevoelens oproepen die men voelde bij het zien van de tv-commercial. Daarmee is radio de meest efficiënte multiplier van campagne-effecten. Verantwoordelijk bureau is N=5 met creatief team Bies Vermeulen en Sebastiaan Kenter.
Een kleine greep uit de open antwoorden die respondenten gaven over de radiocommercial van Telfort:
- “Consistent thema.”
- “De hele reeks is grappig.”
- “Heeft humor, link ik ook aan de tv-commercial.”
- “Heel herkenbaar intussen die man, hoort bij Telfort, leuk, iedere keer weer iets anders, maar zelfde typetje.”
- “Het is grappig en van deze tijd.”
- “Pakkend, niet te lang, grappig en een prettige stem om naar te luisteren.”
Telfort is een duidelijke winnaar met een score van 75,5%. Vodafone werd met de radiocommercial ‘Wegvallen’ tweede (67,9%) en bezet ook de derde plaats met de commercial ‘Open relatie’ (67,5%). Voor het beluisteren van alle radiocommercials en meer details: luister en kijk op rab.fm.
10 juni: Radio Advertising Awards
Het RAB organiseert op 10 juni 2014 de uitreiking van de Radio Advertising Awards waarbij de publieksprijs een van de Awards is. Voor deze prijs werden zes voorrondes gehouden waarin steeds twintig radiocommercials door minimaal duizend respondenten werden beoordeeld. De zes genomineerden zijn:
- ABNAMRO – Kamperen Selmore Universal Media
- ProRail – Spoorlopers QiOnly Zoekhelden/Group M
- Calvé Pindakaas – 65 jaar Alfred Mindshare
- Calvé Pindakaas – Beste uit de test Alfred Mindshare
- Vodafone – Oude Achtung! OMD
- Telfort – Smartpakkers N=5 Mindshare
Van 3 t/m 10 juni zenden alle RAB-radiostations commercials uit met een oproep om te stemmen via de website www.debesteradiocommercial.nl. Er kan gestemd worden op de zes finalisten, maar het publiek kan ook een eigen favoriet aandragen via de wild card-module.
Onderzoeksverantwoording
Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok | NetPanel heeft in opdracht van RAB onderzoek gedaan naar de beste radiocommercial van de periode maart-april 2014. Totaal 1.041 Nederlanders van 13-64 jaar hebben 20 radiocommercials beoordeeld. De totale steekproef is representatief voor de Nederlander van 13-64 jaar op basis van leeftijd en geslacht. De datacollectie heeft plaatsgevonden van 12 t/m 16 mei 2014.
Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en staat voor het vermarkten van radiokennis & inspiratie van nu en van morgen voor de adverteerder en haar adviseurs. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken.
Website: www.rab.fm
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.