Sky Radio en Shazam innoveren radiocommercial
Sky Radio en Shazam starten op initiatief van mediabureau Mindshare een unieke samenwerking. Het radiostation en de populaire mobiele muziekherkenning app introduceren samen met Bavaria de eerste interactieve radiocommercial. Op aangegeven tijdstippen hoor je de radiocommercial van Bavaria 0.0% Radler, waarna luisteraars door het gebruik van Shazam kans maken op een vakantie naar het Bavaria Radler Easy Island. Het is de eerste keer in Nederland dat een radiozender op deze manier met Shazam samenwerkt. Met de innovatie verhoogt Sky Radio de attentiewaarde van radiocommercials.
Dennis Landman, Sales Director Sky Radio Group: ‘Begin dit jaar raakte ik in gesprek met Ruud de Langen van mediabureau Mindshare, om op basis van de muziekherkenning van Shazam bij Sky een promotie te ontwikkelen. We laten met deze actie zien dat Sky Radio en Bavaria op het gebied van audio blijven innoveren. Het actiemechanisme is simpel: zodra de reclame van Bavaria 0.0 % Radler bij Sky voorbij komt herkent Shazam deze en stuurt luisteraars direct door naar de actiepagina van Bavaria. De uitzendtijden van de spots worden op Skyradio.nl en on air aangekondigd. Nooit eerder werd actief luisteren naar radiocommercials op deze manier aangemoedigd’.
Ruud de Langen, CEO Mindshare: ‘We zien het als onze taak om telkens met originele oplossingen voor onze klanten te komen. Mindshare heeft wereldwijd al een partnership met Shazam. Dat we nu luisteraars kunnen activeren rondom de Sunny song in de Bavariacommercial is nieuw in Nederland en een mooi bewijs van teamwork en innovatie met onze partner Sky Radio’.
De actie i.s.m. Shazam en Bavaria hoor je van maandag 28 juli tot en met zondag 3 augustus bij Sky Radio.
Website: www.skyradio.nl
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.