Spring naar bijdragen

Nederland

  • artikelen
    5224
  • opmerkingen
    1152
  • weergaven
    703209

Auteurs van dit blog

Telfort genomineerd voor publieksprijs RAB Radio Advertising Awards


De radiocommercial ‘Boodschappen doen’ van Telfort is de derde genomineerde voor de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards. De campagne, ontwikkeld door N=5, met in de hoofdrol de ex-miljonair Hans is onverminderd populair. De herkenbaarheid en de humor zorgen voor de hoge waardering door het Nederlands publiek. Amstel 0.0% Radler en Fiat 500 Cult zijn de andere genomineerden tot nu toe. In juni 2015 wordt de winnaar van de publieksprijs bekendgemaakt.

 

De radiocommercial begint, net als de andere Telfort-commercials binnen deze campagne, met een grappige vergelijking van de situatie voor en na de crisis: “Van 140 miljoen, naar zelf boodschappen doen”. Deze krachtige humoristische oneliner zorgt voor herkenbaarheid en herinnering bij consumenten. Vervolgens vertelt de ex-miljonair op een vrolijke manier hoe Telfort helpt om de nieuwe penibele situatie te verzachten. De campagne is ook te zien op televisie.

 

Ster heeft, in samenwerking met onderzoeksbureau MarketResponse, met haar onderzoeksinstrument AdMeasure onderzoek gedaan naar de effectiviteit van radio in de mediamix met televisie. Hieruit blijkt dat zonder radio in die mix, effect blijft liggen. Campagnes met radio zorgen voor gemiddeld 15% meer groei op spontane merkbekendheid en gemiddeld 39% meer groei op boodschapoverdracht dan campagnes zonder radio. In januari 2015 wordt in samenwerking met Ster een effectanalyse gepubliceerd van eerdere genomineerde radiocommercials. Deze analyse laat zien of deze publiekslievelingen ook in communicatie-effecten boven de benchmark scoren.

 

Telfort is de overtuigende winnaar in het panelonderzoek van september-oktober 2014. De telecomoperator toont aan een sterk herkenbaar concept te hebben dat zij langdurig en consistent toepast. Verantwoordelijk bureau is N=5 met creatief team Bies Vermeulen en Sebastiaan Kenter. Het accountteam bestaat uit Merel Hoogendorp en Maarten Posthumus. Bij Telfort tekenen Vera Naber, Elizabeth Goos en Fieke Werkman voor deze campagne.

 

Wat het Nederlands publiek zegt over Telfort:

  • “Goede stemmen, humor en het triggert om je erin te verdiepen. Ook de naam blijft hangen.”
  • “Het spreekt me aan en de commercial is komisch. Het is ook leuk dat er telkens nieuwe versies van gemaakt worden.”
  • “Ik vind het grappig: een miljonair die geen geld meer heeft maar dit vervolgens wel positief weet te maken.”
  • “Spreekt aan; het is een duidelijke en reële situatie. Ook een stukje humor, dit maakt het luisteren leuker.”
  • “Ik waardeer de zogenaamd opgewekte stem van de spreker.”
  • “Uniek en passend in deze tijd.”

 

Het RAB organiseert in juni 2015 de uitreiking van de Radio Advertising Awards waarbij de publieksprijs een van de Awards is. Voor deze prijs worden zes voorrondes gehouden waarin steeds twintig radiocommercials door minimaal duizend respondenten worden beoordeeld. Eerdere kanshebbers op de publieksprijs 2015 zijn Fiat 500 Cult en Amstel 0.0% Radler. In de komende maanden worden de andere genomineerden gekozen door het Nederlands publiek. Alle partijen (adverteerders, reclamebureaus en consumenten) kunnen commercials inzenden om deel te nemen aan deze verkiezing.

 

Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en staat voor het vermarkten van radiokennis & inspiratie van nu en van morgen voor de adverteerder en haar adviseurs. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken.

 

Voor het beluisteren van de radiocommercial en meer informatie: rab.fm.


0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.