Nederland went aan NPO-naam
Medio augustus hebben alle radio- en televisiezenders van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) nieuwe namen gekregen. Twee maanden na de introductie lijkt Nederland gewend aan deze wijziging: de naamsbekendheid van de NPO is sterk gestegen.
Bijna alle Nederlanders (93 procent) kennen inmiddels de naam NPO en weten dit ook te koppelen aan de publieke radio- en televisiezenders. Dit blijkt uit onderzoek dat door marktonderzoekbureau Ipsos in opdracht van de Nederlandse Publieke Omroep is gehouden.
Uit onderzoek blijkt verder dat zo’n 40 procent van de respondenten positief of neutraal staat tegenover de naamswijziging van de netten en zenders. Het aantal Nederlanders dat negatief tegenover de naamswijziging staat ligt twee maanden na de introductie op 26 procent en neemt verder af.
Ook de verhuizing van Uitzending Gemist naar NPO.nl is goed verlopen. Deze zomer werd de ’terugkijk-site’ van programma’s van de NPO ondergebracht op NPO.nl. Uit onderzoek blijkt dat 63 procent van de Nederlanders inmiddels bekend is met NPO.nl. Daarnaast is er sprake van een sterke stijging (+37 procent) in bekendheid vergeleken met een half jaar geleden. De site is in vergelijking met andere online videodiensten bekender dan bijvoorbeeld Netflix en HBO. Alleen de bekendheid van YouTube ligt iets hoger.
De verwachting is dat de bekendheid met NPO.nl zal blijven stijgen. Inmiddels weten maandelijks al ruim 4 miljoen bezoekers NPO.nl te vinden om daar televisie- en radioprogramma’s te bekijken en te beluisteren.
Website: www.npo.nl
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.