Nostalgie groeit gestaag in België
Na de goede resultaten van de voorbije kwartalen, wordt de stijgende trend van Nostalgie ook door deze meting bevestigd. Hoewel het marktaandeel licht terrein verliest t.o.v. de eerste kwartaal van 2014 (-0,8), is t.o.v. dezelfde periode vorig jaar een gestage groei merkbaar van 5,4 naar 5,7%. Het marktaandeel over de laatste 3 kwartalen is voor Nostalgie dan ook stabiel met 6,1% op 12+ en zelfs 8,9% op de kerndoelgroep 35-54.
Algemeen directeur Dirk Guldemont: ‘Deze cijfers tonen aan dat Nostalgie met haar concept steeds meer luisteraars aanspreekt. Daarom kijken we ook vol vertrouwen naar het najaar. Vanaf volgende week zullen luisteraars dankzij onze actie ‘De 5 op een rij 500’ op een originele manier de allerbeste classics uit zowel de sixties, seventies, eighties als de nineties en nillies te horen krijgen. Met deze en andere acties zoals het zeer succesvolle Nostalgie Beach Festival blijven we verder investeren in de groei van de radio en dat zal de komende golven ongetwijfeld ook in de cijfers terug te vinden zijn”.
Nostalgie werd gelanceerd op 20 maart 2008 en brengt een uniek muzikaal aanbod voor de actieve 30-plussers. Met een hele dag lang “Niks dan Classics” hoor je bij Nostalgie dat de echte klassiekers tijdloos zijn en verschillende generaties kunnen aanspreken.
Website: www.nostalgie.eu
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.