Spring naar bijdragen

Nederland

  • artikelen
    5225
  • opmerkingen
    1153
  • weergaven
    703361

Auteurs van dit blog

Duidelijke groei voor Classic FM door nieuw beleid


De vernieuwde koers van Classic FM heeft gezorgd voor een flinke groei in diverse doelgroepen. In een half jaar tijd groeide het marktaandeel 10+ van 1,5% naar 2,1%. Hét klassieke radiostation van Nederland weet steeds meer luisteraars te bereiken. Vorig jaar stemden 620.000 verschillende luisteraars af op Classic FM, nu zijn dit 732.000 luisteraars. In de belangrijkste doelgroep AB1 40+ scoort Classic FM een marktaandeel van maar liefst 3,9%, ten opzichte van 3,1% vorig jaar in dezelfde meetperiode. Dit is een groei van 25%. Dit blijkt uit de luistercijfers van de periode februari-maart 2015, die NLO/GfK gisteren publiceerde.

 

Sinds september 2014 ligt de focus van Classic FM op het non-stop uitzenden van lichte, toegankelijke klassieke muziek voor jong en oud. Kiki Klijn-van Leeuwen Boomkamp, Product Manager van Classic FM: “Klassieke muziek wint steeds meer aan populariteit. Deze duidelijke groei voor Classic FM is dan ook een geweldige opsteker. Non-stop wisselen we onze playlist af met herkenbare en nieuwe muziek, we organiseren regelmatig originele acties en zijn zeer actief op onze social media kanalen. Met onze nieuwe koers voldoen we aan de behoefte van onze luisteraars en daar plukken wij als radiostation van klassieke muziek nu de vruchten van.”

 

Website: classicfm.nl


0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.