Radioreclamebestedingen 104,8 miljoen in eerste helft van 2017
Het Radio Advies Bureau publiceert vandaag de radioreclame-omzet van het eerste half jaar van 2017. De netto radioreclamebestedingen kwamen uit op 104,8 miljoen euro; 45,9 in het eerste kwartaal en 58,9 in het tweede kwartaal. Dit is nagenoeg gelijk aan de omzet van vorig jaar (-1%). De bestedingen bestaan uit spotreclame (99,7 miljoen) en non-spot bestedingen (5,1 miljoen).
Branches en adverteerders
De top 3 branches die het meest in radioreclame investeren zijn retail op 1, transport staat op de tweede plaats en financiële dienstverlening is de derde grootste branche op radio. Renault is de grootste radioadverteerder in het eerste half jaar van 2017. Kruidvat volgt op ruime afstand en nummer 3 is Volkswagen. Aldi is een nieuwe binnenkomer en komt met stip op de vierde plaats. Ziggo sluit de top 5. (Bron: Nielsen).
Luisteraars
In de eerste helft van 2017 bereikte het medium radio wekelijks 13.132.000 luisteraars, 88% van de bevolking van tien jaar en ouder. Deze radioconsumenten luisterden gemiddeld 3 uur en 3 minuten per dag. (Bron NLO / GfK, jan-jun2017, week, 6-24u).
Over RAB
RAB is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en staat voor het vermarkten van radiokennis en het inspireren over radioreclame voor de adverteerder en haar adviseurs. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om meer te bereiken bij de luisteraars van haar radiomerken.
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.