Spring naar bijdragen

Nederland

  • artikelen
    5225
  • opmerkingen
    1153
  • weergaven
    703413

Auteurs van dit blog

Netto radioreclamebestedingen stagneren


De netto radioreclamebestedingen zijn in het tweede kwartaal van 2015 uitgekomen op 60,9 miljoen euro. Het uitermate goede tweede kwartaal van 2014 is hiermee niet geëvenaard. Wel is er een stijging te zien ten opzichte van 2012 en 2013. Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB).

 

Netto bestedingen
De spotbestedingen in het tweede kwartaal van 2015 zijn 57,8 miljoen euro. Dit is bijna 4 miljoen minder dan in 2014 maar wel ruim boven het niveau van de voorgaande jaren. De non-spotbestedingen zijn 3,1 miljoen euro en lopen daarmee achter op afgelopen jaren.

 

Adverteerders
De top 5 radioadverteerders in het tweede kwartaal van 2015 ziet er grotendeels anders uit dan de top 5 in Q2 van 2014. Unilever pakt de koppositie en de autobedrijven Pon en Renault bezetten de tweede en derde plaats. Kruidvat blijft nummer 4 en KPN is gestegen van de dertiende naar de vijfde plaats. Ziggo en Staatsloterij (respectievelijk 1 en 2 in 2014) staan in het tweede kwartaal van 2015 niet in de top 5. Het aantal adverteerders is licht gestegen van 956 in het tweede kwartaal van 2014 naar 967 in het tweede kwartaal van 2015.

 

Liedewij Hentenaar, directeur RAB: “Het is jammer dat we de lijn van 2014 niet hebben kunnen vasthouden. Maar het is ook wel te begrijpen, aangezien we in 2015 nu eenmaal geen grote sportevents als het WK voetbal hebben. Gelukkig blijft de effectiviteit van het medium radio op peil. We hebben alle vertrouwen in de komende periodes waarbij er volop kansen liggen voor adverteerders om efficiënt gebruik te maken van de kracht van radioreclame”.

 

Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en staat voor het vermarkten van radiokennis & inspiratie van nu en van morgen voor de adverteerder en haar adviseurs. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken.

 

Website: www.rab.fm

 


0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.