Spring naar bijdragen

Nederland

  • artikelen
    5225
  • opmerkingen
    1154
  • weergaven
    703455

Auteurs van dit blog

Bol.com genomineerd voor publieksprijs radioreclame


De radiocommercial over tweedehands boeken van bol.com is de eerste genomineerde voor de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards. In juni volgend jaar wordt de winnaar van de publieksprijs bekendgemaakt.

 

De radiocommercial spreekt de luisteraar aan door de rustige – bijna Candlelight-achtige – opzet. Bol.com richt zich tot de ‘zware’ lezer en schetst voor deze doelgroep een herkenbare situatie, namelijk dat alle boeken van de afgelopen tijd inmiddels wel uitgelezen zijn. De boodschap is duidelijk en eenvoudig: verkoop deze boeken via bol.com. Uit deze nummer 1 positie blijkt dat deze radiocommercial aantrekkelijk is voor alle consumenten, ook voor de minder intensieve lezer. Vooral vrouwen en de jonge doelgroep geven een hoge waardering.

 

Enkele quotes van de respondenten:

  • De manier waarop de reclame gemaakt wordt. In het begin spanning dan denk je nog niet gelijk aan reclame maar dan later blijkt dat het om de verkoop van boeken gaat!
  • Die spreekt me het meest aan en ik ben daarom ook al een aantal keren op die site geweest.
  • Duidelijke boodschap door een goede twist/grap!
  • Duidelijke boodschap, leuk en vooral rustig gebracht.
  • No nonsens reclame
  • Nodigt uit om te luisteren.

 

De radiocommercial ‘tweedehands boeken’ is onderdeel van een serie van drie binnen hetzelfde concept, er is ook een variant met DVD’s en Games. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau ETCETERA in samenwerking met het marketingteam van bol.com. Voor het beluisteren van de radiocommercial en meer informatie zie de website www.rab.fm

 

Het RAB organiseert in juni 2016 de uitreiking van de Radio Advertising Awards waarbij de publieksprijs een van de Awards is. Voor deze prijs worden tien voorrondes gehouden waarin steeds tien radiocommercials worden beoordeeld. De totale steekproef is representatief voor de Nederlander van 13-64 jaar op basis van leeftijd en geslacht. De datacollectie heeft plaatsgevonden van 10 tot en met 13 juli 2015. Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel voert in opdracht van RAB dit panelonderzoek naar de beste radiocommercial uit.

 

In deze eerste voorronde over de periode mei-juni 2015 won Bol.com en in de komende maanden zullen de andere genomineerden worden gekozen door het Nederlandse publiek. Alle partijen (adverteerders, reclamebureaus en consumenten) kunnen commercials inzenden om deel te nemen aan deze verkiezing.

 

Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en staat voor het vermarkten van radiokennis & inspiratie van nu en van morgen voor de adverteerder en haar adviseurs. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken.

 

Website: www.rab.fm


0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.