Spring naar bijdragen

Nederland

  • artikelen
    5222
  • opmerkingen
    1152
  • weergaven
    703042

Auteurs van dit blog

Radio luistercijfers april-mei 2017


De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode april-mei 2017 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.031 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 36 minuten per dag.

 

Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

 

april-mei.png.eb1568cb866f54292826ec08882a297f.png

 

Website: nationaalluisteronderzoek.nl

2 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

de redactie

Geplaatst

Reactie 538: sterk de zomer in

 

538 gaat de zomer in met een verstevigde nummer 1 positie. Het marktaandeel van 538 in de doelgroep 10+ is in de meetperiode april-mei 2017 gestegen naar 12,5%. De radiozender scoort daarmee een luistercijferrecord voor de periode april-mei. Ook de ochtendshow 'Evers Staat Op' behaalt een record van 24,6% in de doelgroep 20-49 jaar. Dit blijkt uit de vanmorgen door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers.

 

Dave Minneboo – radio directeur 538: “538 versterkt haar nummer 1 positie met een prachtig marktaandeel van 12,5%. 'Evers Staat Op' vierden onlangs hun 17-jarig bestaan en ook zij weten nog steeds records te breken. Met deze mooie cijfers kijken we uit naar de zomermaanden. We zijn aanwezig op populaire festivals als Tomorrowland en Mysteryland, waar luisteraars tickets voor kunnen winnen en we on air, online en via TV 538 verslag van doen. Daarnaast starten we binnenkort met een gloednieuwe merkcampagne. Laat de zomer maar komen!”

 

Bron: NLO/GfK (doelgroep 10+ en 20-49 jaar, ma-zo, 06.00 - 24.00 uur)

de redactie

Geplaatst (bewerkt)

SLAM!: marktaandeel 20-49 stijgt 32% in 1 jaar


De luistercijfers van radiostation SLAM! blijven stijgen. Het marktaandeel bij luisteraars tussen 20 en 49 jaar is in 1 jaar tijd met maar liefst 32% gestegen. Het marktaandeel in deze doelgroep stijgt van 2,5% in 2016 naar 3,3% in 2017. Dit blijkt uit de vanmorgen door het Nationaal Luisteronderzoek gepubliceerde luistercijfers over de periode april-mei 2017.

 

Algemeen Directeur Carlo de Boer van SLAM!: “SLAM! groeit hard. De dance-pop muziek wordt steeds populairder en dat zien we terug in onze luistercijfers. Ook timmeren we opvallend aan de weg, zo bouwen we volgende week een feestje op de radio met de Bij Igmarathon. Dit omdat ons avondprogramma Bij Igmar meer dan 100.000 subscribers mocht realiseren op het Youtube kanaal. Er gebeurt van alles met SLAM! en het is fantastisch om dat terug te zien in deze mooie luistercijfers.”

bewerkt door de redactie
Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.