Historisch hoogtepunt Radio 10
Het marktaandeel van Radio 10 is in de meetperiode september-oktober 2017 gestegen naar een recordhoogte van 6,9%. Met dit aandeel breekt de zender sinds de terugkeer op de FM voor de derde meetperiode op rij haar luistercijferrecord. Ook in de doelgroep 30-59 jaar scoort Radio 10 haar hoogste marktaandeel ooit, het aandeel steeg maar liefst 23% in één jaar tijd van 7,3% naar 9,0%. Dit blijkt uit de door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers.
Roland Snoeijer, Radio Director Radio 10: “We zijn ongelooflijk blij dat steeds meer mensen ontdekken dat je bij Radio 10 de hele dag kan genieten van de grootste hits uit de afgelopen decennia. In deze meetperiode bereikten we bijna 1,6 miljoen unieke luisteraars per week. En hebben alle dagprogramma’s van maandag tot en met vrijdag records behaald in onze doelgroep 30-59 jaar. De ochtendshow met Lex Gaarthuis scoort bijvoorbeeld een aandeel van 7,6% en Somertijd een aandeel van 10,5%! Deze mooie cijfers zijn echt een team effort geweest van iedereen voor en achter de schermen. De champagne komt vroeg dit jaar!"
De nieuwe landelijke campagne ‘Je zingt ze allemaal mee’ ging in september van start en in oktober deden luisteraars in grote getalen mee aan het spel ‘De Lach van 10’ waarin zij de lach van een bekend persoon moesten raden. Verder deed actrice Annette Barlo de kick-off van de ‘90’s Top 510’, was de legendarische Jermaine Jackson te gast bij Sven’s Classix en presenteerde Dionne Stax een uur lang haar favoriete hits aller tijden in de ‘Goeiemorgen Lex Guestlist’.
Bron: NLO/GfK, ma-zo 06:00-24:00 uur, totaal 10+ en 30-59 jaar, marktaandeel en weekbereik, september-oktober 2017
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.