Alweer sterke resultaten voor de VRT-radiomerken: Met een marktaandeel van 8,4 procent doet Radio 1 het goed als breed actuanet, Radio 2 blijft een fenomeen met ruim 30 procent marktaandeel, MNM is de populairste jongerenzender (12- tot 24-jarigen), Studio Brussel bevestigt als muziekzender met een levendige online community en Klara bewijst zich als vaste waarde met een stabiel marktaandeel. De vernieuwde meetmethode van het CIM laat bovendien hoge bereikcijfers voor het medium radio optekenen: ruim 8 op de 10 Vlamingen luisteren dagelijks naar de Radio.
Els Van De Sijpe, manager radio: “We zijn heel tevreden met deze resultaten. Elke dag luisteren bijna 3,2 miljoen mensen naar ons radio-aanbod: Om mee te zijn, zich te laten verrassen, iets te ontdekken of te beleven. We bereiken ook veel jongeren, MNM bereikt dagelijks ruim 1 op 4 jongeren.
Om de radiobeleving te versterken, zetten we ook volop in op acties en events samen met ons publiek, zoals – in deze gemeten periode- De Strafste School, het Klarafestival, de Classics 1000 of tal van muzieksessies. Daar voelen we het enthousiasme. En via onze apps en sociale media blijven we altijd en overal heel dicht bij onze luisteraars.”
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.