Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

100% NL populair bij vrouwelijke doelgroep 20-49


100% NL laat een mooie groei zien in de nieuwe luistercijfers die vandaag werden gepresenteerd. 1.454.000 mensen luisterden de afgelopen periode naar 100% NL, nog niet eerder in 2018 behaalde de zender zoveel luisteraars. De radiozender met voornamelijk Nederlandse muziek is razend populair bij de doelgroep Vrouwen 20-49. Het marktaandeel in die specifieke groep groeit in een jaar tijd van 4,1% (augustus-september 2017) naar 5,2% (augustus-september 2018), een groei van maar liefst 27%. Dit blijkt uit het Nationaal Luister Onderzoek dat vandaag is gepubliceerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over de periode augustus-september 2018.


Stevige groei op zaterdag 
De groei van de luistercijfers is terug te zien in de ochtend- en middagspits, beide programma’s laten een stijging zien. De Ochtendshow met Lars scoorde ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met bijna 5% meer luisteraars. De middagshow laat een groei zien van bijna 10% ten opzichte van vorig jaar. Sinds september heeft 100% NL een weekendprogrammering, vooral de zaterdag scoort zeer goed. Hier is een groei te zien van 25% meer luisteraars in vergelijking met dezelfde meting in 2017.  


Maand september
Carlo de Boer, algemeen directeur RadioCorp: “Bij 100% NL hebben we in september niet stil gezeten; we presenteerden een nieuwe programmering, zowel doordeweeks als in het weekend, we verwelkomden twee nieuwe jocks en hadden iedere dag artiesten over de vloer tijdens de Top van de Nederpop. Het harde werk werpt zijn vruchten af, wij zijn enorm trots en blij met dit resultaat. Bijna 1,5 miljoen luisteraars, dat zijn mooie luistercijfers!” 


Over 100% NL
Je hoort bij 100% NL iedere dag de beste muziek van Nederland. De nieuwste hits van Guus Meeuwis, OG3NE en Kensington maar ook oude bekende van Marco Borsato, Anouk of Acda en de Munnik komen voorbij. Online is het merk zichtbaar via social media, de website, digitale radiostations en de app. Daarnaast kom je 100% NL tegen op evenementen, lees je alles over BN’ers en artiesten in het 100% NL Magazine en zie je de beste muziekclips via het TV kanaal van 100% NL. 

0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.