Met dagelijks meer dan 3 miljoen luisteraars laten de VRT-radionetten opnieuw een hoog bereik opmeten bij de nieuwste radiostudie van het Centrum voor de Media (CIM). De cijfers gaan over de periode juli-oktober 2018 en onderstrepen de populariteit van het medium radio op een uniek hoog niveau in Vlaanderen. Al de VRT-radionetten laten een stabiel en sterk marktaandeel optekenen.
Radiomanager Els Van de Sijpe: "In een markt die door de digitalisering steeds meer spelers kent, zetten de VRT-radiomerken mooie resultaten neer en blijven dagelijks meer dan 3 miljoen luisteraars afstemmen op ons aanbod. Radio 2 blijft met een marktaandeel van ruim 30% en dagelijks meer dan 1,3 miljoen luisteraars afgetekend marktleider en bereikt ook alle leeftijdsgroepen, Radio 1 en Klara zijn stabiel. MNM bereikt dagelijks een kwart van de jongeren van 12 tot 24 jaar. Studio Brussel stijgt door naar 10,6% marktaandeel en is bovendien met voorsprong de best beluisterde radio op het werk."
Ontdek hieronder via 'lees meer' de CIM-cijfers.
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.