100% NL groeit fors in doelgroep 20-34
100% NL, de zender met de beste muziek van Nederland, groeit fors in de jonge doelgroep. Het marktaandeel in de leeftijdscategorie 20-34 stijgt van 2,5 (december 2017 - januari 2018) naar 3,7 (december 2018 – januari 2019) dat is een stijging van 48% in een jaar tijd. De forse groei van het marktaandeel is vooral terug te zien op het tijdstip van De Barry Paf Show. De nieuwe ochtendshow op 100% NL laat bijna een verdubbeling (96%) zien in het marktaandeel 20-34 ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over de periode december 2018 – januari 2019.
Bron: NLO/GfK, ma-vr 06:00-10:00 uur, marktaandeel
Carlo de Boer, algemeen directeur RadioCorp: “Het is fantastisch om te zien dat we steeds interessanter worden voor de jongere generatie en tegelijkertijd ons huidige doelgroep behouden! In december zijn we gaan vlammen we de nieuwe Barry Paf Show en is Chantal Hutten met haar eigen middagshow gestart. Ook lanceerden we een frisse, nieuwe huisstijl. Dit allemaal met als doel om te verjongen als merk en een bestaande doelgroep verder uit te kunnen bouwen. Ik ben natuurlijk heel trots dat we daar nu al resultaat van zien. Dit belooft alleen maar goeds voor de toekomst!”
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.