
Radio 10 heeft in de meetperiode januari-februari'19 de meeste luisteraars gewonnen. In één jaar tijd stijgt het marktaandeel in de doelgroep 10+ met 38% naar 9,8%. Maar liefst 2,2 miljoen verschillende luisteraars stemmen wekelijks af op de zender, dit zijn er ruim een half miljoen meer dan dezelfde meetperiode vorig jaar. In de belangrijke doelgroep 30-59 jaar stijgt Radio 10 met 33% naar 12,4% en in 20-49 jaar met 60% naar 11,7%. De zender met de grootste hits aller tijden scoort hiermee binnen al deze doelgroepen de hoogste luistercijfers ooit in de periode januari-februari. Dit blijkt uit de luistercijfers die vandaag door NLO/GfK zijn gepubliceerd.
Roland Snoeijer, Radio Director Radio 10: "De mooiste beloning voor de radiomakers van Radio 10 is dat ze veel luisteraars blij kunnen maken met de programma’s. Deze periode hebben we veel meer mensen bereikt dan vorig jaar en daarom zijn we zo trots dat we de grootste stijger zijn in de radiomarkt. Luisteraars waarderen het muziekformat met de grootste hits aller tijden en de unieke programma’s in de ochtend- en middagspits. In de ochtendspits stijgt het marktaandeel in de doelgroep 30-59 jaar van 7,6% naar 12,2%, een groei van 61% voor 'Ekdom in de Morgen'. En ook in de middag gaat ‘Somertijd' wederom door het dak en stijgt de show van 11,1% naar 13,1% in één jaar tijd."
Bron: NLO/GfK, ma-zo 06:00-24:00 uur, 10+, 30-59 jaar, 20-49 jaar, marktaandeel, weekbereik en luistertijd.
Aanbevolen antwoorden
Doe mee aan het gesprek
Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.