Spring naar bijdragen

VRT-Radio blijft sterk. Radio 2 verstevigt positie als grootste familiezender van Vlaanderen, ook Radio 1 stijgt

De VRT-radionetten laten volgens de nieuwste CIM-meting een gezamenlijk stabiel marktaandeel van 62,9 procent optekenen. Vergelijken met vorige golven is moeilijk, omdat het andere meetperiodes zijn. Radio 1 en Radio 2 leggen sterke resultaten voor. Studio Brussel blijft de sterkste zender op de doelgroep tussen 18 en 44 jaar in het radiolandschap en MNM bevestigt als marktleider bij Vlaamse jongeren tussen 12 en 24 jaar.


Els Van de Sijpe, manager radio: “Met een dagelijks bereik van 1.387.000 Vlamingen bewijst Radio 2 dat het een radiozender is die werkelijk alle generaties overstijgt en verbindt. Vlamingen van alle leeftijden luisteren graag naar Radio 2, samen zijn we echt wel de grootste familie van Vlaanderen. Ook Radio 1 heeft tijdens de voorbije golf, met heel wat nieuws, z’n rol als actualiteitszender gespeeld en biedt zijn luisteraars een boeiende mix aan van actualiteit, inspirerende verhalen en muzikale ontdekking. Samen met MNM, Studio Brussel en Klara vormen deze radionetten een heel rijke en diverse radioportefeuille waarbinnen elk merk het verschil maakt door op een heel eigen manier z’n publieke opdracht in te vullen.”

0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.