McDonald’s radioadverteerder van het jaar, SIRE #Doeslief en Koning Toto beste radiocommercials
McDonald’s wint de titel radioadverteerder van het jaar. SIRE heeft met #Doeslief de beste radiocampagne volgens de vakjury. De favoriet van de luisteraar is Koning Toto. Interpolis wint met de #IkRijvoorNL campagne op Qmusic de award voor beste branded content. Selmore is het beste radioreclamebureau van het jaar en Sander van der Peet van Abovo is gekroond tot radiospecialist 2019. De RAB Radio Advertising Awards zijn op dinsdagmiddag 25 juni uitgereikt in filmmuseum Eye, voor deze dag omgedoopt tot EAR Amsterdam.
McDonald’s is radioadverteerder van het jaar
Alle facetten van audio en radio worden op innovatieve wijze ingezet. McDonald’s speelt goed in op de gebruiksmomenten en kan zo optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden die radio biedt. McDonald’s is door haar toegankelijk een fijne gesprekspartner voor de radiobedrijven. Zij zijn een voorbeeld voor andere adverteerders.
Voor McDonald’s werken reclamebureau TBWA\NEBOKO en mediabureau OMD.
De vakjury is lovend over de #Doeslief campagne van SIRE
Met krachtige commercials wordt veel impact gemaakt. Perfecte balans van woord, sound en audio waardoor de luisteraar getriggerd en geraakt wordt. Goed gebruik gemaakt van de kracht van radio door commercials uit te zenden op het moment dat het er toe doet, bijvoorbeeld de commercial over ritsen in het verkeer na het filenieuws en de commercial over geluidsoverlast in de avonduren. Aan deze radiocommercial hebben meegewerkt: Joe Public, Soundcircus en Starcom. De vakjury creatie jureerde de 123 inzendingen op de criteria radiocreativiteit, uniciteit, effectiviteit en beleving voor de luisteraar.
Publieksprijs gaat naar Koning Toto
Met 21% van de stemmen heeft de luisteraar bepaald dat de commercial ‘Koning Toto’ met rapper Donnie de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards verdient. De radio-campagne is geproduceerd door TBWA\NEBOKO en the Ambassadors, MAGNA doet de inkoop.
Interpolis op Qmusic met #IkRijvoorNL is de branded content case
Interpolis heeft een automodus app die je telefoon op ‘onbereikbaar’ zet tijdens de autorit. Om een stijging in app downloads én gebruik te realiseren, ontwikkelde Interpolis #IkRijVoorNL, een puntenspaarsysteem. Mattie Valk is ambassadeur van de campagne en gaat op zoek naar relevante verhalen van betrokkenen bij een verkeersongeval en besteedt daar aandacht aan in zijn Ochtendshow. Videoreportages worden geplaatst op AD.nl in de video wall en aangejaagd door article previews op AD.nl en de social kanalen van Qmusic.
De jury heeft lovende woorden: “Aansprekende campagne, goed gebruik van emotie. Qmusic toont lef met deze gedurfde content in een nieuwe ochtendshow. Goed om op verschillende manieren en momenten in het jaar aandacht te vragen voor het onderwerp en zo bewustwording te creëren en gedrag te stimuleren.”
Aan deze campagne werkten ook Oliver en Mindshare mee.
Selmore is radioreclamebureau van het jaar
Met nominaties in drie categorieën is Selmore toonaangevend. ASN Bank is genomineerd in de categorie radioadverteerder van het jaar, vooral gebaseerd op de creatieve strategie. Met Audi heeft Selmore een nominatie van de vakjury creatie én een van de luisteraar. Dit geeft aan dat Selmore weet hoe radioreclame hoort!
Sander van der Peet (Abovo Media) is radiospecialist van het jaar
Sander is een waar radio-ambassadeur. Door de jarenlange opgebouwde ervaring en kennis kan Sander als geen ander met overtuiging de kracht van radio verwoorden en anderen overtuigen. Dat blijkt ook uit de goed opgebouwde case die zijn collega’s voor hem hebben ingediend.
De winnaars zijn allemaal te beluisteren via de speciale awards-website van het RAB: www.radioadvertisingawards.nl
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.