Spring naar bijdragen

Nieuwe Cim-cijfers: Studio Brussel sterkste zender in Vlaanderen op z’n doelgroep 18-44


Studio Brussel kan heel mooie cijfers voorleggen voor de periode van maart tot juni, met een gestegen marktaandeel van 11,5 procent. Dat blijkt uit de nieuwste golf van radioluistercijfers berekend door het Centrum voor Informatie over de Media (Cim). Ook de andere VRT-radiozenders kunnen mooie cijfers voorleggen: Radio 1 behoudt met 8,1 procent een mooi marktaandeel zoals eerder dit jaar, MNM en Klara blijven stabiel met marktaandelen van respectievelijk 10,3 en 2,3 procent. Radio 2 klokt af op een marktaandeel van 29,8 procent en blijft daarmee veruit de grootste zender.


De mooie groei van Studio Brussel springt in het oog. Nethoofd Jan Van Biesen: “Ik ben  natuurlijk blij om vast te stellen dat onze ‘reboot’ van begin dit jaar, waarin we ons inhoudelijk stevig  op scherp hebben gezet,  zijn effect niet heeft gemist en nog meer stubru-luisteraars inspireert. Een reeks nieuwe initiatieven zoals  ‘Catch of the day’, waarin we dagelijks gloednieuwe muziek laten ontdekken. Of het succes van ons nieuw hiphopevent Hooray , bewijzen dat de rol van avontuurlijke muziekzender  helemaal op ons  lijf geschreven is. Straks in september, na de stomende festivalzomer, hebben we opnieuw heel wat verrassingen in petto. Zowel op de radio als op onze online kanalen.”

0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.