Spring naar bijdragen

Qmusic marktleider onder mannen en tijdens Top 40


de redactie

1105 weergaven

De nieuwste luistercijfermeting laat zien dat Qmusic in de doelgroep 20-49 jaar weer fors is gestegen, van 14,5% marktaandeel in dezelfde periode vorig jaar naar 15,8% nu. Dit is de beste meting ooit voor de periode juli/augustus. De Top 40 is zelfs marktleider: met 16,0% marktaandeel bewijst de hitlijst zich als meest relevante van Nederland.  


De ochtendshow weet gemiddeld 15,2% van alle luisteraars te boeien. Vorig jaar was dit cijfer nog aanzienlijk lager, toen de vorige ochtendshow een marktaandeel van 12,5% noteerde. Ook de middagshow stijgt ten opzichte van vorig jaar.


Marktleider mannen
Qmusic is voor het eerst sinds zijn bestaan de populairste radiozender onder mannen, met een marktaandeel van 14,7%. Het is nog niet eerder voorgekomen dat de zender in de doelgroep mannen 20-49 jaar de grootste was. In de jongere doelgroep 20-34 jaar is Qmusic ook marktleider.


Programmadirecteur Dave Minneboo laat weten: "We verstevigen onze positie in het radiolandschap. Het is mooi om te zien dat de mannelijke luisteraar onze programmering meer waardeert dan ooit. Bovendien toont de Top 40 wederom de meest relevante hitlijst te zijn."

  • Treurig 1

3 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Blijkt maar weer hoe oliedom het van Radio 538/Talpa was om het contract met de Stichting Nederlandse Top 40 niet te verlengen, waardoor concurrent Qmusic er nu met de buit vandoor gaat ....

Link naar opmerking
Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.