Met een marktaandeel van 11,1% laat VRT-jongerenzender MNM een sterk resultaat optekenen bij de nieuwe meting van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) voor de periode mei-augustus 2019.
Rino Ver Eecke (nethoofd MNM): "We zijn ontzettend tevreden met dit cijfer. En met zoveel jonge luisteraars die ons op alle manieren vinden, via onze app, via onze uitzendingen op locatie of onze events. En zeker ook via acties als Marathonradio waarbij MNM scholieren en studenten steunt in de lastige examenperiode."
Radio 2 blijft met een marktaandeel van bijna 30% en dagelijks meer dan 1,3 miljoen luisteraars uitgesproken marktleider in Vlaanderen. De actualiteitszender Radio 1 bereikt in deze golf dagelijks 600.000 luisteraars en heeft een marktaandeel van 7%. Klara blijft met 2,2% stabiel. Studio Brussel kent na de sterke voorjaarscijfers een mindere golf.
Jan Van Biesen (nethoofd Studio Brussel): "Er is deze zomer wat minder naar Studio Brussel geluisterd. Tegelijkertijd zien we onze digitale community groeien met videoinitiatieven als Flowjob, Linde Volgt of Rock 'n Roll High School. Daar willen we nog meer op inzetten. Zo lanceren we dit weekend bijvoorbeeld een nieuwe digitale stream The Greatest Switch in onze app. Zo bouwen we verder op ons inspirerend verhaal, elke dag opnieuw, on air en online."
Afbeelding: Marathonradio 2019 (foto MNM)
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.