Spring naar bijdragen

Zowel 100% NL als SLAM! zien de luistercijfers in de nieuw gepubliceerde luistercijfers fors stijgen. De radiozenders van RadioCorp bereiken wekelijks samen ruim 2 miljoen unieke luisteraars.


100% NL
Het marktaandeel in de doelgroep 20-49 maakt een stijging van 38% en staat nu op 3,6%. Vooral jonge vrouwen (20-34) zijn geïnteresseerd in Nederlands product, in die doelgroep staat het marktaandeel op 6,7%. Met 64% vrouwelijke luisteraars is 100% NL opnieuw het meest vrouwelijke radiostation van Nederland. Dit blijkt uit de vandaag door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers. 


SLAM!
SLAM! scoort bij de doelgroep millennials, het marktaandeel stijgt naar 3,2% en maakt daarmee een groei door van 33% vergeleken met vorig jaar. Het zwaartepunt ligt bij mannen 20-34 waar het marktaandeel op 3,8% staat, dat is 23% hoger dan een jaar geleden. Ook heeft SLAM! inmiddels meer luisteraars dan jongerenzender 3FM.


Martijn Zuurveen, station director 100% NL & SLAM!: "Het zijn gekke en onzekere tijden voor iedereen. We merken dat mensen massaal afstemmen op radio. De online beluistering is voor beide zenders nog nooit zo hoog geweest. We zitten bovenop alle actualiteiten en bieden luisteraars tegelijkertijd ook wat positiviteit. Bij 100% NL met de sympathieke actie ‘100% NL Helpt’ en met SLAM! door de lente uit de speakers te laten klinken.”
 
Bron: NLO / GfK, ma-zo 06:00-24:00 uur, marktaandeel en weekbereik

0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.