Youssef Eddini benoemd tot Directeur Marketing NPO
Youssef Eddini start per 1 februari 2017 als Directeur Marketing bij de Nederlandse Publieke Omroep. Eddini (1968) was hiervoor Director Corporate Communications bij Ziggo, van 2009 – 2016 was hij Hoofd Marketing & Communicatie bij de NOS.
Eddini treedt als Directeur Marketing toe tot de directie van de NPO. Hij wordt onder andere verantwoordelijk voor Merk & Marketingstrategie, Publieksonderzoek, Marketing Intelligence, Marketing Communicatie, Corporate Communicatie en Digital Media Management.
Shula Rijxman, voorzitter RvB van de NPO: “Youssef heeft de juiste kennis en ervaring en kan daardoor een impuls geven aan een herkenbare, wendbare en participerende NPO. Met innovatieve digitale kanalen, kwalitatieve programma’s en altijd in dialoog met het publiek.”
Youssef Eddini: “Ik kijk ernaar uit om, vanuit de verschillende communicatie-disciplines, een bijdrage te leveren aan de verdere versterking van het merk NPO. De NPO vertegenwoordigt een spilfunctie in het op gang brengen en voeren van maatschappelijke discussies, waarbij iedereen welkom is om mee te praten. Ik zie het als mijn missie om te laten zien hoe de NPO samen met omroepen die rol met verve op zich neemt en uitvoert.”
Bij de NOS heeft Eddini gewerkt aan de herpositionering en het versterken van het NOS-merk, met als resultaat dat de NOS in 2014 werd uitgeroepen tot het sterkste mediamerk van Nederland.
Bij Ziggo heeft hij de afdeling Corporate Communicatie nieuw leven ingeblazen door deze te herstructureren en een pro-actief communicatiestrategie door te voeren. Eddini werkte eerder als hoofd communicatie bij Strukton, KLM en Transavia en was hij als communicatieprofessional werkzaam bij de politieregio’s Utrecht en Rotterdam-Rijnmond.
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.