Uit divers onderzoek blijkt dat bedrijven die investeren in reclame in tijden van een crisis er op lange termijn beter uitkomen dan hun concurrenten die dit minder doen. RAB heeft onderzocht wat de luisteraars vinden van radioreclame tijdens de coronacrisis. Zeven op de tien luisteraars begrijpen dat adverteerders radioreclame blijven uitzenden.
Radio luisteren en radioreclame is zo gebruikelijk en toegankelijk voor luisteraars dat we het als vanzelfsprekend beschouwen, ook tijdens de intelligente quarantaine.
Inhaken op corona
Een groot deel (44%) van de luisteraars vindt het goed als merken inhaken op de coronasituatie. Of de commercial meer opvalt als er ingespeeld wordt op het coronavirus is sterk afhankelijk van de luisteraar, er is een duidelijke trend zichtbaar dat jonge luisteraars dit meer vinden opvallen dan de oudere luisteraars.
Lees meer over dit onderzoek op de website van RAB.
Radiozenders op Koningsdag in teken van Nederlands product
Op Koningsdag staat een groot aantal radiozenders volledig in het teken van het Nederlandse product. Samen bieden de stations artiesten en musici van eigen bodem een steuntje in de rug, nu door de coronacrisis hun optredens komen te vervallen. De themadag wil ook een symbool van eenheid zijn: saamhorigheid houdt Nederland bij elkaar in deze tijd.
Deelnemers zijn nagenoeg alle grote Nederlandse radiostations. Elke zender geeft op eigen wijze invulling aan deze themadag.
Afbeelding: foto RAB
- 1
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.