Radiozenders ondersteunen naast retailers ook horeca- en recreatiesector
Nu het kabinet overgaat tot voorzichtige versoepeling van een aantal coronamaatregelen, zullen dierentuinen, attractie- en vakantieparken, campings, hotels en restaurants de komende maanden weer open gaan. De Nederlandse radiozenders hebben gezamenlijk besloten om naast retailers ook deze bedrijven te ondersteunen met een gratis 5 seconden ‘tag-on’ op de hoofdspot, met als doel de RIVM maatregelen te benadrukken.
Radiozenders Qmusic, Radio 538, Radio 10, Radio Veronica, Sky Radio, 100%NL, SLAM!, Sublime, Classicnl, ORN, E Power en BNR helpen hiermee deze categorie bedrijven die door de coronacrisis en regels van het RIVM hard getroffen zijn. Zij kunnen zo meer aandacht vestigen op het belang van het naleven van de gedragsregels in deze parken en horeca-établissementen wanneer deze weer open zijn. Eerder verenigden de radiozenders zich in een actie voor retailers, die ook een gratis 5 seconden tag-on kregen met hetzelfde doel.
Luisteraars waarderen het wanneer adverteerders dit soort boodschappen communiceren. Uit recent onderzoek door Ruigrok NetPanel i.o.v. van RAB blijkt dat 44% van de Nederlanders het goed vindt als organisaties met een radioreclame inspelen op het coronavirus. Driekwart (76%) vindt het goed dat er reclames zijn die oproepen om aan de maatregelen van de overheid te houden.
Adverteerders en mediabureaus die gebruik willen maken van het aanbod kunnen contact opnemen met hun accountmanager. Dit aanbod geldt voor alle campagnes die tot 1 juli worden uitgezonden.
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.