Radio 10 grootste commerciële zender van Nederland in doelgroep 30-59 jaar
Radio 10 is de grootste commerciële zender van Nederland in zowel haar kerndoelgroep als in de doelgroep 10+ in de meetperiode maart-april ’20. Met een marktaandeel van 14,1% in haar belangrijkste doelgroep (30-59 jaar) laat de zender met de grootste hits aller tijden een stijging zien van 12% ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar. Ook in de doelgroep 10+ is Radio 10 al 5 meetperiodes op rij de grootste commerciële zender van Nederland. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van NLO/GfK.
De online beluistering van het station laat ook een flinke groei zien. De beluistering in de maanden maart en april ’20 is 30% hoger uitgekomen dan het jaar ervoor. In maart was het 80’s Maand bij Radio 10 met als grote afsluiter de ‘80’s Top 810’. Met Pasen stond de zender in het teken van de ‘Dag van de #1 Hits’ en de ‘Dag van de #2 Hits’ en de ‘Samen Sterk Top 100’ op 2 april die gezamenlijk te horen was met 538 en Radio Veronica.
Roland Snoeijer, Radio Director Radio 10: “Zoveel mogelijk luisteraars blij maken met onze programma’s, dat is waar we het allemaal voor doen. We zijn ontzettend trots dat we zowel in 10+ als in de kerndoelgroep de nummer twee zijn van Nederland. Hieruit blijkt ook in tijden van crisis de kracht van de '80’s Top 810' die we onlangs hebben uitgezonden. Het is mooi om te zien dat onze luisteraars dit zo waarderen.”
Bron: NLO/GfK, ma-zo 06:00-24:00 uur, maart-april ’20 vs 19, 10+, 30-59 jaar en Triton Digital 2019-2020
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.