1 miljoen YouTube-abonnees voor SLAM!
SLAM! is de magische grens van 1 miljoen abonnees op YouTube gepasseerd. Daarmee heeft de zender online het grootste bereik ten opzichte van alle andere Nederlandse radiostations. SLAM! beschikt op YouTube over drie eigen kanalen; SLAM! Music, SLAM! Radio en SLAM! Series. Online series als Bram in de Buurt, De Mensenmening en STATEMENTS dragen bij aan de online populariteit van de radiozender. Alle content wordt in huis bedacht én geproduceerd, van de SLAM! MixMarathon XXL tijdens ADE tot aan de distrack waar Bram Krikke de radiowereld roast.
Best bekeken serie in Nederland
De groei naar 1 miljoen subscribers is te danken aan de succesvolle series die de zender de afgelopen jaren heeft geproduceerd. STATEMENTS, de serie die wordt gepresenteerd door Amber Delil, Bram Krikke en Willie Wartaal was het afgelopen jaar met ruim 7 miljoen views één van de best bekeken YouTube series in Nederland. Een extra boost kwam bij het SLAM! Quarantaine Festival vandaan, het online festival dat de radiozender de hele maand april organiseerde. De verschillende edities van het festival waren te horen op radio en te zien op SLAM! TV én het SLAM! Music kanaal op YouTube. Op het SLAM! radio kanaal zijn iedere week de beste fragmenten uit de studio én van maandag tot en met donderdag een livestream van Club Ondersteboven te zien, het radioprogramma van Bram Krikke en Tom van der Weerd.
Multimediaal platform
Sander de Vries, Digital Director bij RadioCorp vertelt: “Geweldig om te zien dat YouTube een substantiële bijdrage levert aan het totale bereik van SLAM!. Een bijzondere mijlpaal die onze ambities onderstreept. Het laat zien dat SLAM! zoveel meer is dan alleen een FM frequentie, SLAM! is een multimediaal platform die zich conformeert naar het mediagebruik van Millennials en Gen-Z. Trots op ons kleine team, dat groots durft te denken. We kijken uit naar de toekomst, er volgen snel nieuwe series."
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.