Dutch Media Week 2020 gaat door in hybride vorm
Beeld en Geluid organiseert van 3 t/m 11 oktober 2020 met een groot aantal partners het mediafestival Dutch Media Week. In verband met de corona-crisis vindt het festival dit jaar in hybride vorm plaats en organiseert het voor zowel professionals als publiek bijzondere en inspirerende events op locatie en online. Vanzelfsprekend beweegt het festival mee met de laatste ontwikkelingen en mogelijkheden. Beeld en Geluid stelt zijn gebouw als hoofdlocatie beschikbaar, bovendien komt er een drive-in op het grote parkeerdek op het Media Park.
Dutch Media Week maakt zich sterk voor de promotie van de Nederlandse media-industrie met Hilversum als belangrijke hub. Het biedt stimulans voor innovatie in de mediasector door het organiseren van kennis- en netwerkevents voor professionals in nauwe samenwerking met partners als MediaPerspectives, BM (Broadcast Magazine), NPO Innovatie, v-OR (verenigde-Online Radiostations, Spreekbuis en vele anderen. Elke dag kent zijn eigen thema (industry, international, society, talent, future), waarbinnen partners zelf verschillende events kunnen organiseren. In het weekend ontwikkelt Dutch Media Week voor het grote publiek diverse bijzondere activiteiten die het publiek online en op locatie met elkaar verbinden.
Gerard Kuipers, wethouder Media gemeente Hilversum: "Ik ben erg trots dat Dutch Media Week dit jaar toch door kan gaan. Dit evenement is heel belangrijk voor onze creatieve industrie, economie en werkgelegenheid. Deze beslissing en realisatie ervan geeft aan hoe creatief en innovatief er geschakeld kan worden. We kunnen hiermee Hilversum ook in 2020 nationaal en internationaal op de kaart zetten."
Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid: "Nooit eerder is zo duidelijk geweest welke essentiële rol media spelen in het leven van mensen als nu. Dat maakt Dutch Media Week relevanter dan ooit. Innovatie en inspiratie staan hierbij centraal. Wij zijn trots dat Beeld en Geluid dit prachtige event mag organiseren in samenwerking met zoveel verschillende partners."
Drive-in
In samenwerking met diverse partners, waaronder NPO Innovatie, Filmtheater Hilversum en poppodium De Vorstin wordt nu gekeken naar de invulling van een spannende drive-in-programmering, die recht doet aan het thema Anytime Anyplace tijdens Dutch Media Week.
Anytime Anyplace
Voor het jaarthema 2020 is gekozen voor Anytime Anyplace. Want media zijn overal en op ieder moment te bekijken of te beluisteren en deze tijd laat nog eens zien hoe groot de invloed van media is op ons dagelijkse leven. Het thema Anytime Anyplace krijgt daarmee extra lading.
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.