Spring naar bijdragen

100% NL pakt hoogste marktaandeel in vier jaar tijd


Het radiostation met de beste muziek van Nederland heeft voor de tweede keer op rij een marktaandeel van 3,9% in de doelgroep 20-49. Het marktaandeel is sinds de meting van april-mei '16 niet zo hoog geweest. De groei is opnieuw terug te zien in de vrouwelijke doelgroep, 100% NL pakt 5,6% marktaandeel in de doelgroep vrouwen 20-49. Dat is een groei van 14% ten opzichte van vorig jaar. Ook zijn de luisteraars van 100% NL beduidend langer gaan luisteren. Van 2 uur en 41 minuten een jaar geleden naar 3 uur en 3 minuten dit jaar. Dit blijkt uit de meest recente meting van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over de periode mei-juni 2020.


"Met 3,9% in de belangrijkste commerciële doelgroep 20-49 jaar, kun je concluderen dat de beste muziek van Nederland ongekend populair is!", vertelt Martijn Zuurveen, Radio Director, RadioCorp. "Bovendien stuurt 100% NL haar luisteraars deze zomer veilig op pad naar de allerleukste uitjes van ons land. 100% NL is ook deze zomermaanden hét station van Nederland!"


Bron: NLO/GfK, mei-jun 2019 vs. mei-jun 2020, ma-zo 06:00-24:00 uur.

0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.