
Het radiostation met de beste muziek van Nederland heeft voor de tweede keer op rij een marktaandeel van 3,9% in de doelgroep 20-49. Het marktaandeel is sinds de meting van april-mei '16 niet zo hoog geweest. De groei is opnieuw terug te zien in de vrouwelijke doelgroep, 100% NL pakt 5,6% marktaandeel in de doelgroep vrouwen 20-49. Dat is een groei van 14% ten opzichte van vorig jaar. Ook zijn de luisteraars van 100% NL beduidend langer gaan luisteren. Van 2 uur en 41 minuten een jaar geleden naar 3 uur en 3 minuten dit jaar. Dit blijkt uit de meest recente meting van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over de periode mei-juni 2020.
"Met 3,9% in de belangrijkste commerciële doelgroep 20-49 jaar, kun je concluderen dat de beste muziek van Nederland ongekend populair is!", vertelt Martijn Zuurveen, Radio Director, RadioCorp. "Bovendien stuurt 100% NL haar luisteraars deze zomer veilig op pad naar de allerleukste uitjes van ons land. 100% NL is ook deze zomermaanden hét station van Nederland!"
Bron: NLO/GfK, mei-jun 2019 vs. mei-jun 2020, ma-zo 06:00-24:00 uur.
Aanbevolen antwoorden
Doe mee aan het gesprek
Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.