100% NL pakt 20% winst in doelgroep 20-49
Het gaat goed met 100% NL. Het marktaandeel stijgt opnieuw in de meest belangrijke, commerciële doelgroep 20-49. In de zomermaanden (juli-augustus) pakt de zender met de beste muziek van Nederland een marktaandeel van 3,6%, een stijging van 20% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Ook is er een opvallende groei te zien in de doelgroep vrouwen 20-49, 100% NL groeit in deze doelgroep van 3,8% vorig jaar naar 4,5% dit jaar. Dat blijkt uit de meest recente meting van het nationaal luisteronderzoek van GfK (jul-aug ’20, ma-zo, 06:00-24:00 uur).
Martijn Zuurveen, Radio Director RadioCorp, laat weten: "Deze zomer bezorgden we de luisteraars van 100% NL met 'De Gastenlijst' tóch nog een memorabele zomer. Zo maakten ze kans op een exclusief optreden van Guus Meeuwis, Tino Martin en een avondje uit op de Amsterdamse Zomer. Maar hadden we ook een te gekke actie met Disneyland Parijs. Precies hetgeen wat Nederland wel kon gebruiken! Deze maand staat 100% NL in het teken van de vernieuwde programmering én de Top van de Nederpop, we zijn van plan deze stijgende lijn door te zetten!"
1 Opmerking
Aanbevolen antwoorden