Spring naar bijdragen

Qmusic verzilvert in de laatste luistercijfers die dit bijzondere jaar naar buiten komen voor het eerst het marktleiderschap in de brede doelgroep 10+. De zender scoort een marktaandeel van 11,8%. Dit is een stijging van maar liefst 24% ten opzichte van vorig jaar. Het weekbereik is 2,9 miljoen luisteraars, ten opzichte van 2,4 miljoen voor NPO Radio 2. Nooit eerder bereikte Q zo veel mensen.


In de belangrijke doelgroep 20-49 jaar overstijgt het marktaandeel zelfs de magische grens van 20%, namelijk 20,5%. Dit is al 20 jaar geen enkele radiozender meer gelukt. Het betekent een stijging van 31% ten opzichte van vorig jaar.


Dave Minneboo, programmadirecteur Qmusic, laat weten: "Elke maand zijn we opnieuw verbijsterd door de prachtige scores. Het marktleiderschap in de brede doelgroep 10+ hadden we nog niet voor mogelijk gehouden! Het is een gek jaar en we vinden het heel fijn dat we met onze positieve radio 2,9 miljoen luisteraars per week een goed gevoel kunnen geven. En dat zij dat weten te waarderen. In de doelgroep 20-49 jaar zijn we zelfs 25% groter dan de nummer twee."


Op nummer twee in de commerciële doelgroep volgt Radio 538 met 15,0% en op twee in 10+ staat voormalig marktleider NPO Radio 2, die iets zakt ten opzichte van vorige meting en achter de komma net iets lager uitkomt. Het verschil is 0,01% (Qmusic 11,84%, NPO Radio 2: 11,83%).


Bron: NLO/GfK

0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.