Radiozenders NPO groeien vierde jaar op rij
Het luistertijdaandeel van de landelijke radiozenders van de publieke omroep is in 2020 voor het vierde jaar op rij gegroeid. NPO Radio 1, 2, 4, 5 en NPO 3FM zijn samen goed voor een gemiddeld luistertijdaandeel van 31,2%. In 2016 bedroeg het gezamenlijke luistertijdaandeel nog 28,9%.
NPO Radio 2 is voor het derde jaar in successie de best beluisterde zender van Nederland, met in 2020 een luistertijdaandeel van 13,7%. Ook de klassieke muziekzender NPO Radio 4 doet het uitstekend met 2,6%. Beide stations behalen het afgelopen jaar het hoogste luistertijdaandeel sinds begin jaren 90.
Record
NPO Radio 5 boekt in 2020 een absoluut record met een gemiddeld luistertijdaandeel van 5%. NPO Radio 1 heeft het afgelopen jaar een luistertijdaandeel van 7,7% en NPO 3FM komt uit op 2,3%.
Vertrouwd baken
Jurre Bosman, directeur NPO Audio: “In een jaar waarin heel veel anders was, zijn de radiozenders van de NPO voor veel luisteraars een vertrouwd baken gebleven. Berichtgeving rond corona op onze nieuws- en sportzender NPO Radio 1 staat centraal in tal van live uitzendingen en podcasts. We houden Nederland open en bij elkaar, met bijvoorbeeld Serious Request en het online Lowlandsplatform van NPO 3FM, een bijzondere editie van de NPO Radio 2 Top 2000, tal van concerten op NPO Radio 4, troostrijke radio op NPO Radio 5 en NPO FunX weet steeds meer jongeren aan zich te binden. Voor luisteraars is publieke radio van grote betekenis. En daar doen we het voor.”
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.