Qmusic hoogste mei/juni-marktaandeel van álle zenders sinds 1999
Qmusic behaalt over de afgelopen periode een marktaandeel van 20,2% in de doelgroep 20-49 jaar. Sinds 1999 behaalde geen enkele zender zo'n hoge score in de mei/juni-meting.* Ook wordt het gat tussen Qmusic en de nummers twee en drie in de commerciële doelgroep steeds groter.
Marktaandeel verschil vorig jaar, doelgroep 20-49 jaar. Bron: NLO/GfK
De Foute Maand bezorgt Qmusic recordcijfers. "Ik ben ontzettend trots. Iedereen in de radiowereld keek op toen Qmusic begon met het draaien van 'foute' muziek." vertelt Programmadirecteur Dave Minneboo. "Inmiddels weten we dat het een van de grote successen van onze zender is. In juni, als we de Foute 1500 hebben, zijn de luistercijfers vaker goed en dit keer gaan ze helemaal door het dak. Deze cijfers laten zien dat de luisteraars ons feest op de radio ontzettend weten te waarderen in een tijd waarin negativiteit door het coronavirus een hoofdrol kreeg."
Hoogste bereik
Ook in absoluut bereik is Qmusic de nummer één. Het station bereikt maar liefst 2,8 miljoen luisteraars per week. Dit is een lichte stijging ten opzichte van vorige meting, waar de hele radiomarkt met een lichte daling kampt. Hetzelfde geldt voor de luistertijd. In de doelgroep 10+ is het marktaandeel 11,7%, wat een stijging van 10% betekent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Het Geluid
Over het geheel genomen is het marktaandeel van 20,2% deze maand de op één na beste score van de feelgoodzender ooit. Alleen oktober/november vorig jaar was de score nog hoger, namelijk 20,5%, tijdens het populairste radiospel van Nederland: Het Geluid.
*In 1999 scoorden Sky Radio en 3FM respectievelijk 20,8% en 21,5% marktaandeel.
Afbeelding: Programmadirecteur Dave Minneboo (foto Qmusic)
- 1
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.