Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Radio luistercijfers juli-augustus 2021: Top 3 ongewijzigd


De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode juli-augustus 2021 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.489 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 22 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 26 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 7 minuten (vorige periode: 4 uur en 5 minuten). 
 

  • Stijgers: NPO Radio 4, NPO Radio 5, ORN Radio, Radio 10, Radio 538, Sky Radio, SLAM!
  • Dalers: 100% NL, NPO Radio 2, NPO 3 FM, Qmusic, Radio Veronica
  • Gelijk: BNR Nieuwsradio, ClassicNL, E-power Radio, Kink, NPO Radio 1, Sublime FM

 

1808516410_DeepinSchermafdruk_Gebiedselecteren_20210928080504.thumb.png.04e19cfc82a7528a4fb6f83578cb2aeb.png

 

Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).


Website: www.nationaalluisteronderzoek.nl

3 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

de redactie

Geplaatst

Reacties

 

100% NL (update 09:29)

100% NL scoort beste zomercijfers sinds acht jaar 

 

100% NL doet het goed. De zender met de beste muziek van Nederland scoort met een marktaandeel van 3,9% in de doelgroep 20-49 jaar de beste zomer sinds 2014. Dat blijkt uit de meest recente luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek, uitgevoerd door GfK (juli-augustus ’21). De vrolijke zomer van 100% NL met De Gastenlijst wordt door de doelgroep bijzonder gewaardeerd.
 
Martijn Zuurveen, Radio Director RadioCorp: "In juli en augustus gaven we met De Gastenlijst de leukste gezinsuitjes weg naar populaire pretparken, dierentuinen en weekendjesweg. Iedereen had er zin in. Dat zien we terug in de cijfers, Nederland vierde de zomer met de beste muziek van Nederland en 100% NL. We zijn blij dat de luisteraars ons zo massaal weten vinden. We zijn klaar voor de herfst met toffe acties zoals ‘De Uithaal’ en we sturen luisteraars naar Disneyland Paris".

 

Marktaandeel-20-49-jaar-groeit-door.jpg.b9db111a37afceb50ebc60fd0eb9d8b3.jpg

 

 

Radio 10 (update 09:36)

10% groei voor Radio 10 in 20-49 jaar - Stijging van 14% in kerndoelgroep 30-59 jaar


In de meetperiode juli-augustus 2021 heeft Radio 10 een marktaandeel van 10,0% opgehaald in de belangrijkste commerciële doelgroep 20-49 jaar. Hiermee laat het station een stijging van maar liefst 10% zien ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar (toen 9,1%). In de kerndoelgroep 30-59 jaar weet de zender in één jaar tijd 14% te stijgen van 12,2% naar 13,9%. De Radio 10-middagshow 'Somertijd' is met 15,9% marktleider in deze doelgroep. Nooit eerder haalde het programma zo'n hoog marktaandeel onder 30-59 jarigen. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van NLO/GfK.


Roland Snoeijer, Radio Director Radio 10: "Het was de beste zomer ooit voor Radio 10. We hebben onze luisteraars getrakteerd op veel zonnige hits in de ‘Zomer van 10’. En het was weer een feestje met de 80’s Top 810. Deze hitlijst wordt altijd zeer gewaardeerd door onze luisteraars. Somertijd is de best beluisterde middagshow in Nederland, met een all time high record en daar zijn we ongelooflijk trots op. En ook de ochtendshow ‘Ekdom in de Morgen’ doet het erg goed, met een stijging van 12.2% naar 12.9% in een jaar."

Grafiek-Radio-10.png.5149dd8a4b84098433c968924e24899b.png
Bron: NLO/GfK ma-zo 06:00-24:00 en ma-vr 06:00-10:00 en 16:00-19:00 uur, 20-49 jaar, 30-59 jaar, jul-aug 2021 vs 2020

 

Radio 10 besteedde in deze periode volop aandacht aan de zomer. Zo werd er op de ‘Dag van de Zomerhits’ uitsluitend zonnige muziek gedraaid. Ook luidde Gerard Ekdom zijn vakantie in met een tropische videoclip. In augustus stond de eerste week volledig in het teken de ‘80’s Top 810’, de populaire hitlijst met daarin het beste uit de jaren 80.



 

Helmut

Geplaatst

Ja waar moet de winst vandaan komen? Sky, 10 en niet zo de doelgroep 538 zijn gestegen, en vooral Radio 2 ook nog....

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.