Met de steun van Vlaanderen kunnen alle 200 projecten van De Warmste Week in 2022 worden gerealiseerd
Daarnet rondde gastvrouw Siska Schoeters De Warmste Week af met een slotshow op Eén. Met een hartverwarmende week vol eerlijke verhalen, creatieve acties, zotte verzoekplaten en samen dansen toonde Vlaanderen dat we elkaar willen helpen om nog meer onszelf te kunnen zijn. Want dat blijkt voor 1 op 5 Vlamingen geen evidentie te zijn in onze samenleving. Om daar concreet iets aan te veranderen, zamelde Vlaanderen 3.203.455 euro in voor het DWW Fonds, dat zo alle 200 projecten van De Warmste Week kan realiseren.
Frederik Delaplace, CEO VRT: "De Warmste Week koos dit jaar voor een nieuwe koers, met één thema en met een fonds bij de Koning Boudewijnstichting dat relevante projecten rond dit thema een duw in de rug geeft. Vandaag mogen we trots zijn op die aanpak. Want De Warmste Week stimuleerde het debat én haalde te weinig gehoorde stemmen voor de microfoon. Precies dat is de taak van de publieke omroep. Bovendien kunnen de 200 projecten van De Warmste Week door de steun van het fonds in 2022 echt het verschil maken en duizenden Vlamingen vleugels geven. Ik ben dan ook trots op de VRT-medewerkers die ondanks de lastige corona-omstandigheden, het beste van zichzelf gaven."
Als vaste partner van De Warmste Week zorgt de Koning Boudewijnstichting dat de middelen van het DWW Fonds snel terechtkomen bij de projecten.
Gerrit Rauws, directeur Koning Boudewijnstichting: "We volgen de projecten ook op en evalueren de resultaten. Die zullen op korte termijn zichtbaar zijn, want de projecten moeten in 2022 volledig worden uitgevoerd."
#DWW21: jongeren nemen het voortouw van De Warmste Week
Gloria Monserez (StuBru, Ketnet), Kawtar Ehlalouch (MNM) en Stéphan Tanganagba (Eén, Op kot) vormden samen met achttien jongerenambassadeurs de #DWW21. Zij mobiliseerden heel Vlaanderen om het heft in handen te nemen en in beweging te komen rond ‘Kunnen zijn wie je bent’.
Gloria Monserez: "Kawtar, Stéphan en ik zijn heel dankbaar voor al die mensen die samen met ons in actie zijn gekomen rond dit thema, waar we als jongeren van wakker liggen. Dat ze zich hebben ingezet om die 200 projecten mogelijk te maken. Maar we zijn vooral ook trots en blij dat deze De Warmste Week iedereen heeft getoond dat het niet uitmaakt waar je vandaan komt, hoe je eruit ziet of op wie je verliefd wordt, dat 'kunnen zijn wie je bent' echt iets is wat iedereen verdient."
DWW Radio: Studio Brussel en MNM samen voor De Warmste Week
In een fantastische mediaweek smolten Studio Brussel en MNM samen tot DWW Radio. Dj's van de twee zenders presenteerden zij aan zij, de zotste verzoekweek ooit. Een hele week radio, waarin je jouw verzoeknummer kon aanvragen, waarop je helemaal jezelf kan zijn, of kon meedansen, omdat je al dansend echt kan zijn wie je bent.
DWW Radio-dj Peter Van de Veire: "Wat een week. Bij DWW Radio loste de ene hartverwarmende getuigenis het andere ontroerende verhaal af. Dat zorgde voor een waterval aan emoties. En elke dag kregen we iedereen fantastisch eigenzinnig aan het dansen op de meest uiteenlopende verzoeknummers. Het coronavirus stelt ons dan wel op de proef, op zo'n momenten ziet de wereld er een heel stuk mooier uit."
DWW Radio: de warmste weetjes
- 130 uur radio op MNM en Studio Brussel
- 2.126 verzoeknummers
- exclusieve showcases van Ed Sheeran en Angèle
- 21 live optredens in Mechelen
- 65 gemeenten waar De Microfoon op bezoek kwam
- De eerst gedraaide plaat bij DWW Radio was This Is Me uit de film The Greatest Showman, de laatste plaat Waterval van K3.
- De jongste presentator van DWW Radio was Axel (8j). De oudste: Peter Van de Veire (50j).
-
Het DWW Radio fragment dat online het meest werd bekeken: Marie-Lou ontmoet Julia van K3.
De Warmste Week werd gerealiseerd met de warme steun van KBC. Zij zetten mee hun schouders onder de solidariteitsactie.
David Moucheron, CEO KBC België: "De waarden van De Warmste Week sluiten naadloos aan bij de waarden van KBC. Wij zijn blij om als partner onze schouders te zetten onder dit mooie initiatief. Wat ons bijzonder fier maakt is het engagement van onze KBC-medewerkers. Zij gingen er helemaal voor en verkochten samen zo’n 60.000 DWW-pins. Zij waren ook de kracht achter de verdeling van de plooikramen ter ondersteuning van hartverwarmende lokale initiatieven groot én klein. Bedankt aan onze klanten die via KBC-mobile een gulle gift hebben gestort. We wensen de 200 projecten van De Warmste Week heel veel succes. Want 'Kunnen zijn wie je bent' geeft je vertrouwen om jouw dromen waar te maken en dat is de missie van KBC als bank en verzekeraar."
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.