3FM Serious Request haalt met Glazen Huis €2.345.107,- op voor Het Vergeten Kind
Glazen Huis-dj's Sophie Hijlkema, Barend van Deelen en Rob Janssen halen samen met heel Nederland €2.345.107,- op voor Het Vergeten Kind. Foto: NPO 3FM
Zojuist werd bekend gemaakt dat 3FM Serious Request in totaal €2.345.107,- heeft opgebracht voor Het Vergeten Kind. NPO 3FM-dj's Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Rob Janssen zaten een week lang opgesloten in het Glazen Huis in De Nieuwe Stad in Amersfoort om geld in te zamelen voor Het Vergeten Kind, de stichting die opkomt voor kinderen in Nederland die opgroeien in een thuissituatie met heftige problemen.
Menno de Boer, zendermanager NPO 3FM: "Wat hebben we een fantastisch bedrag opgehaald voor Het Vergeten Kind. Ik heb zoveel bewondering voor Sophie, Rob en Barend: de oprechtheid, hun doorzettingsvermogen én teamspirit. Ze hebben geweldige radio gemaakt die raakt tot diep in je hart: hartverwarmende gesprekken aan de brievenbus, de kleinste en grootste acties in heel het land en natuurlijk de unieke muzieksmaak die Nederland liet horen in de tienduizenden nummers die zijn aangevraagd voor Het Vergeten Kind. Het hele 3FM-team gloeit van trots dat we zoveel vergeten kinderen een lichtpuntje kunnen bieden. Nederland bedankt!"
Margot Ende-van den Broek, directeur Het Vergeten Kind: "Wat een ongelofelijk bedrag! Vooraf droom je van een mooi resultaat maar dit is ver boven alle verwachtingen. De afgelopen dagen hebben de vergeten kinderen via 3FM Serious Request een gezicht gekregen. Nederland heeft laten zien dat deze kinderen liefde en aandacht verdienen.
Iedereen die de afgelopen dagen iets heeft gedoneerd wil ik enorm bedanken, namens alle vrijwilligers en medewerkers van Het Vergeten Kind. Met dit bedrag kunnen wij nog veel meer vergeten kinderen een lichtpuntje geven en overspoelen met positieve aandacht. Onze strijd gaat onverminderd door. Wij stoppen pas als geen kind in Nederland er meer alleen voor staat."
Over 3FM Serious Request
3FM Serious Request heeft zich ook dit jaar ingezet voor het goede doel, deze editie voor Het Vergeten Kind. Van 18 t/m 24 december stond 3FM volledig in het teken van de actie en werd er 24 uur per dag live radio en online content gemaakt vanuit het Glazen Huis in De Nieuwe Stad in Amersfoort. De actie was 24 uur per dag live te volgen via de radio, maar ook via 3fm.nl, op Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, non-stop bij NPO 1 extra, op televisie met updates bij NPO 1 en NPO 3 en op NPO Start. Ga naar 3fm.nl/seriousrequest voor meer informatie.
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.