Het radiobedrijf RadioCorp, bekend van de merken 100% NL, SLAM! en SUNLITE, is overgenomen door Mediahuis groep. De aandeelhouders Karl Habsburg, Herbert Visser en Carlo de Boer hebben 100% van hun aandelen verkocht aan het internationale mediabedrijf dat in Nederland bekend is van o.a. De Telegraaf, NRC en radiostation Sublime.
Herbert Visser, Directeur RadioCorp: "Toen ik het bedrijf 17 jaar geleden oprichtte, kon ik nooit vermoeden dat we zo succesvol zouden worden met RadioCorp en zo lang zelfstandig zouden blijven. Met de snel veranderende mediaontwikkelingen is de overname door Mediahuis dan ook nu een logische stap waar we erg blij mee zijn."
Carlo de Boer, Algemeen Directeur RadioCorp: "Ons gedreven team en opgebouwde kennis en ervaring in combinatie met de ambitie- en audio activiteiten van Mediahuis, zorgt voor een krachtig vernieuwd audiobedrijf. We gaan hiermee een nieuwe fase in met RadioCorp en dat geeft nieuwe energie voor de toekomst."
Gert Ysebaert, CEO Mediahuis groep: "Wij zijn er trots op dat RadioCorp vanaf nu onderdeel uitmaakt van de Mediahuis familie. Het is knap wat dit radiobedrijf de afgelopen jaren heeft gepresteerd en de stations van RadioCorp zorgen voor een mooie uitbreiding van onze audio merkportfolio. Ik kijk er naar uit om met alle medewerkers van RadioCorp samen te werken en nog meer consumenten blij te maken met sterke audiocontent."
Het huidige management van RadioCorp bestaande uit Carlo de Boer en Herbert Visser blijft in functie na de overname door Mediahuis.
Over RadioCorp
RadioCorp is het bedrijf achter de radiostations 100% NL, SLAM! en SUNLITE. De radiostations entertainen samen zo'n 2,5 miljoen luisteraars per week. Daarnaast bereikt RadioCorp miljoenen consumenten met haar digitale media en TV zenders. RadioCorp is tevens mede eigenaar van o.a. 100% NL Magazine, 100% NL TV en saleshuis One Media Sales. RadioCorp is onderdeel van Mediahuis.
Over Mediahuis
Mediahuis is als een van de leidende Europese mediagroepen actief in België, Nederland, Ierland, Luxemburg en Duitsland. Als uitgever gelooft Mediahuis onvoorwaardelijk in onafhankelijke journalistiek en sterke en relevante media die een positieve bijdrage leveren voor mens en maatschappij. Vanuit die visie investeert Mediahuis permanent in zijn sterke merken, zowel op papier als digitaal. Sinds haar oprichting in 2013 heeft Mediahuis een sterk gediversifieerd portfolio van nieuwsmedia en digitale merken opgebouwd. De nationale en regionale nieuwstitels van Mediahuis voorzien dagelijks meer dan 10 miljoen lezers van nieuws, zowel online als via de gedrukte krant. Naast deze nieuwsmerken exploiteert Mediahuis ook een aantal belangrijke digitale marktplaatsen in België, Nederland, Luxemburg en Ierland, voornamelijk in het domein van de vastgoed-, de arbeids- en de automarkt. Met zo'n 4.600 medewerkers realiseert Mediahuis een jaarlijkse omzet van meer dan een 1,2 miljard euro
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.