Hoogste marktaandeel ooit voor Qmusic
Qmusic heeft met een marktaandeel van 16,1 procent in de doelgroep 20-49 jaar het hoogste marktaandeel ooit behaald. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van het NLO/GfK, over de periode september-oktober.
Ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden in de doelgroep 20-49 jaar groeit het marktaandeel van de zender met 11 procent. In de doelgroep 20-34 jaar groeit Qmusic in een jaar tijd eveneens met 11 procent, naar een marktaandeel van 20,6 procent en is daarmee marktleider.
Best beluisterde ‘office hours’
Binnen de doelgroep 20-49 jaar is Qmusic met een marktaandeel van 17,8 procent marktleider in de ‘office hours’. Qmusic is hiermee de best beluisterde zender van Nederland tussen 10:00 en 16:00 uur. De kenmerkende energieke en afwisselende muziekmix blijkt populair onder werkend Nederland.
Mattie & Wietze
Met een wekelijks bereik van bijna 1,4 miljoen luisteraars, behaalden ook Mattie & Wietze met hun ochtendshow een recordmarktaandeel van 15,7 procent. Dit is een stijging van 5 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden (20-49 jaar, ma-vr, 06:00-09:00).
Website: qmusic.nl
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.