Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Nieuwe naam voor radiozender Nostalgie: Play Nostalgie


De vertrouwde Vlaamse radiozender Nostalgie ondergaat een naamswijziging en wordt vanaf nu Play Nostalgie. Deze stap markeert de integratie van de zender onder de Play-paraplu van Telenet, in samenwerking met mede-eigenaren Mediahuis en de Franse NRJ Group. Met een geschiedenis van vijftien jaar en een landelijke FM-licentie in Vlaanderen, is Nostalgie een gevestigde waarde.


De invloed van Telenet als nieuwe aandeelhouder resulteert in een grondige vernieuwing. Play Nostalgie wordt nieuw leven ingeblazen met een frisse uitstraling en nieuwe stemmen, die vanaf maandag te horen zullen zijn.


Een opvallende toevoeging aan het team is actrice Liesa Naert, die onder andere op zaterdagochtend te beluisteren zal zijn. Andere nieuwkomers zijn voormalig MNM-dj Bart De Raes, tv-gezicht Céline Van Ouytsel en zanger Gene Thomas.


Zowel Telenet als Mediahuis voorzien synergie tussen de Play-televisiezenders en de radiozender. Tom Klerkx, CEO Audio bij Mediahuis, benadrukt het potentieel van de link tussen televisie en radio: "We voelden dat we tegen een glazen plafond botsten." Deze connectie zal ook worden geëxploiteerd bij Play Nostalgie. De radiomakers zien kansen om bijvoorbeeld programma's als 'De Slimste Mens Ter Wereld' en 'Celebrity Masterchef Vlaanderen' te integreren.


De transformatie voegt speelsheid en humor toe aan het Nostalgie-merk, volgens Klerkx. Het brengt niet alleen een nieuwe dynamiek, maar ook investeringen met zich mee. "Stevige investeringsjaren liggen in het verschiet", aldus Jeroen Bronselaer, CEO van Play. Momenteel heeft Nostalgie een marktaandeel van ongeveer 6 procent. Klerkx streeft naar 7 tot 10 procent over drie jaar.


Hoewel de kerndoelgroep onveranderd blijft - luisteraars tussen 35 en 54 jaar - ambiëren Klerkx en Bronselaer tevens een bredere en jongere luisteraarsbasis. De gemiddelde Nostalgie-luisteraar is momenteel 52 jaar oud. Hoewel een jonger publiek wordt nagestreefd, zal Play Nostalgie niet abrupt veranderen in een hitzender, verzekert Klerkx.

  • Vind ik leuk 1

2 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Marinebroadcasters

Geplaatst

Wat een absurde naam voor een goed radio station. En jawel.....net als NPO Radio 5 moet ook dit station omhoog in de vaart der volkeren....verjongen dus. Maar niet abrupt zegt Klerx. Ze gaan er van uit dat die ouwetjes met een drup.....drup aan de neus dat dan niet merken. Nou Klerx mien jong, ze gaan je de rug toekeren. Op naar Noordzee Gold  Oostende is mijn advies. Als het ware één haal naar de andere kant van de schaal. Noordzee Gold is ook verlost van deejays en bijslapies. 

masterke

Geplaatst

omdat het een deels telenet zender is en telenet al zijn zenders play zenders noemen is deze nostalgie ook een play nostalgie geworden, is te hopen dat ze dezelfde weg niet op gaan zoals NRJ Vlaanderen....

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.