Spring naar bijdragen

Luisteronderzoek Week 50 2023: NPO Radio 2 en Radio 10 beide 16% of meer marktaandeel


In de week van 11-12-2023 tot en met 17-12-2023 heeft NPO Radio 2 indrukwekkende luistercijfers behaald, met een marktaandeel van 16,6%. De stijging van 2,8 procentpunten ten opzichte van de voorgaande week wordt toegeschreven aan het succes van De Extra 500.


Radio 10 claimt de tweede positie met een marktaandeel van 16%, aangedreven door het succes van de Top 4000, terwijl Sky Radio met 11,1% marktaandeel op de derde plek staat (een lichte stijging van 0,4 procentpunten).


Qmusic handhaaft een solide positie op de vierde plaats met een marktaandeel van 10,9%, terwijl NPO Radio 1 stabiel blijft op de vijfde plaats met een marktaandeel van 7,5%.


NPO Radio 2 domineert niet alleen in marktaandeel, maar ook in luistertijd, met een indrukwekkende 132 minuten als hoogste luistertijd. Aan de andere kant behaalt Sky Radio het grootste weekbereik, met maar liefst 5.103.444 luisteraars.

 

Schermafdrukvan2023-12-2014-01-21.png.eb7a29625788b648cc91440f5e4f0c9c.png

 

Bron: NMO/Ipsos-Kantar

1 Opmerking


Aanbevolen antwoorden

Vincent

Geplaatst

NPO Klassiek is Radio Veronica inmiddels gepasseerd en heeft NPO3FM in zicht. 

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.