Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Luistercijfers: Qmusic marktleider en Qmusic noteert flinke stijging


Vandaag zijn de luistercijfers voor de maand januari bekendgemaakt door het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Qmusic is in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar weer marktleider en JOE is de zesde zender van het land, met een flinke groei ten opzichte van vorige maand. Dit zijn de eerste cijfers waarbij een vergelijking te maken is met dezelfde periode van het voorgaande jaar, toen de nieuwe luistercijfermeting van start is gegaan. 

  
Qmusic: mooie stijging
Qmusic noteert in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar een marktaandeel van 21,8%. stijging van 7% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar en een stijging van 12% ten opzichte van vorige maand. NPO Radio 2 volgt met een marktaandeel van 15,2% en op de derde plek staat Radio 10 met een marktaandeel van 14,5%. In de doelgroep 13+ heeft Qmusic een marktaandeel van 11,6%. In de maand januari bereikte Qmusic maar liefst 6,4 miljoen luisteraars.

 

ontwikkelingmarktaandeel.thumb.JPG.7902b329f01da9d7cdc22b4acb0f8a84.JPG
Bron: NMO Luisteronderzoek. 20-49, ma-zo 06-24 uur

  
Flinke stijging JOE
JOE behaalt deze periode een marktaandeel van 4,7% binnen doelgroep 20-49 wat een fikse stijging van 42% ten opzichte van december betekent. JOE bereikte in januari 576.000 luisteraars (13+) per dag, een stijging van 16% ten opzichte van december. Over de hele maand werden 3,4 miljoen luisteraars bereikt. Voor JOE valt nog geen vergelijking met dezelfde periode vorig jaar te maken, omdat de zender pas sinds september op de huidige frequenties opereert. In september was het marktaandeel 2,7%. Sindsdien is het marktaandeel dus met 74% gestegen. Eind februari start Kai Merckx met zijn middagshow op JOE en in de loop van het jaar starten ook Coen Swijnenberg en Sander Lantinga in de ochtend. 


Radio DPG Media: 28,2%
In januari behaalt de radiogroep van DPG media een gezamenlijk marktaandeel van 28,2% binnen de doelgroep 20-49 jaar. De zendergroep bereikte in die periode 8,6 miljoen luisteraars (13+). De radiogroep DPG media bestaat uit Qmusic, JOE en alle themazenders; Qmusic Non Stop, Qmusic het Foute Uur en Qmusic Limburg. 

Bron: NMO Luisteronderzoek, ma-zo 06-24 uur

0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.