Qmusic uitgeroepen tot meest betekenisvolle radiomerk van Nederland
In het recente Meaningful Brands-onderzoek van Havas Media is Qmusic opnieuw beoordeeld als het meest betekenisvolle radiomerk van Nederland. Dit tweejaarlijkse wereldwijde onderzoek, waarin deelnemers merken beoordelen op meer dan honderd factoren, laat zien dat slechts 25% van de merken wereldwijd als betekenisvol wordt gezien. In Nederland werden 16 radiomerken geëvalueerd, waarbij Qmusic op diverse criteria de hoogste scores behaalde.
Qmusic scoort uitzonderlijk hoog op algemene waardering, wordt het meest aanbevolen aan familie en vrienden en draagt significant bij aan de kwaliteit van het leven van luisteraars. De zender heeft de meest trouwe luisteraars en wordt als zeer betrouwbaar beschouwd.
Het onderzoek richt zich onder andere op de functionele verbetering van het leven van consumenten en de mate waarin merken hun beloftes waarmaken. Qmusic scoort hier het hoogst op leiderschap en innovatie en wordt gezien als een challenger die kwalitatieve content biedt.
Daarnaast speelt Qmusic een belangrijke rol in het verbeteren van het persoonlijke welzijn van consumenten. De zender wordt gezien als een verbinder die vernieuwend en energiek is. Consumenten hechten steeds meer waarde aan merken die een positieve bijdrage leveren aan de samenleving, en op dit gebied komt Qmusic als sterkste naar voren. De zender scoort het hoogst op Diversiteit, Gelijkheid & Inclusie, Welzijn en Transparantie.
Mark de Deugd, Marketing Manager Radio van DPG Media, verklaart: "Bij Qmusic zetten we vanaf dag 1 de luisteraar centraal. We luisteren naar ze, weten ze te raken en te inspireren. Dat Qmusic op deze pijlers het hoogst scoort, bevestigt dat we goed bezig zijn. Voor onze partners zijn deze onderzoeksresultaten ook positief. Qmusic wordt gezien als de meest betrouwbare radiozender en het is bekend dat adverteren bij een partij die hoog scoort op betrouwbaarheid ook leidt tot positieve resultaten op diverse merk KPI’s. We zijn en blijven een vast anker, zowel voor onze luisteraars als onze adverteerders."
1 Opmerking
Aanbevolen antwoorden