CIM-cijfers: Studio Brussel en Radio2 boeken sterke resultaten
Uit de nieuwste meting van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) blijkt dat in de periode van januari tot april 2024 dagelijks bijna 2,6 miljoen Vlamingen afstemden op een van de VRT-radiozenders. Studio Brussel blijft voor de zesde opeenvolgende keer groeien en behaalt een marktaandeel van 8,9%. Radio2 blijft de onbetwiste marktleider in Vlaanderen met een marktaandeel van 25,2%.
VRT Radio versterkt zijn positie met een totaal marktaandeel van 56,2% bij luisteraars van 12 jaar en ouder, een stijging van 3,6 procentpunt ten opzichte van vorig jaar. Bij de actieve bevolking (18-54 jaar) is het marktaandeel zelfs gestegen tot 47,8%, een toename van 5,8 procentpunt.
Radio 1 trekt dagelijks meer dan 560.000 luisteraars en behaalt een marktaandeel van 8,4%, een opmerkelijk resultaat voor een zender met een sterke focus op actualiteit. Klara noteert een marktaandeel van 1,9%, terwijl Klara Continuo op 0,5% uitkomt. Jongerenzender MNM behoudt een marktaandeel van 6,4%, en zijn digitale zender MNM Hits groeit naar 1,5%. De digitale zender De Tijdloze bevestigt zijn positie met een marktaandeel van 1,3%.
Afbeelding: Fien Germijns en Thibault Christiaensen (foto Studio Brussel)
- 1
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.