Spring naar bijdragen

Luisteronderzoek Week 26 2024: Qmusic neemt leiding in luisteronderzoek dankzij de Foute 1500


de redactie

245 weergaven

Qmusic heeft de toppositie ingenomen in het luisteronderzoek van week 26 (24 juni 2024 tot en met 30 juni 2024). Het station behaalde een marktaandeel van 14,1%, een aanzienlijke stijging ten opzichte van de 12,2% van vorige week, waarmee het vanaf de tweede naar de eerste positie steeg.


NPO Radio 2 is naar de tweede plaats gezakt met een marktaandeel van 13,1%, een lichte daling ten opzichte van de 13,2% van vorige week. NPO Radio 1 heeft een stijging doorgemaakt en staat nu op de derde plaats met 8,5% marktaandeel, vergeleken met 8,1% de week ervoor.


Radio 538 heeft een daling in marktaandeel ervaren en staat nu op de vierde plaats met 7,8%, ten opzichte van 8,3% vorige week. Sky Radio blijft stabiel op de vijfde plaats met een marktaandeel van 7,8%, nagenoeg gelijk aan de 7,9% van vorige week.


NPO Radio 5 heeft opnieuw de hoogste luistertijd behaald met gemiddeld 168 minuten, hoewel dit iets lager is dan de 178 minuten van vorige week. Qmusic heeft het grootste weekbereik met 4.231.990 luisteraars, een toename ten opzichte van 4.156.627 luisteraars vorige week.

 

Het Luisteronderzoek biedt inzicht in de luistercijfers van radiostations in Nederland en wordt wekelijks gepubliceerd.

 

Schermafbeelding2024-07-03om15_18_33.thumb.png.f9d98b1041b044388fe2f686bfd92eb6.png


Bron: NMO/Ipsos-Kantar

0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.