Uit de nieuwste luistercijfers van juli, gepubliceerd door het Nationaal Media Onderzoek (NMO), blijkt dat de radiozenders van DPG Media een record bereik hebben behaald met 9,9 miljoen unieke luisteraars.
Qmusic marktleider in doelgroep 20-49 Jaar
Qmusic blijft marktleider in de belangrijke doelgroep van 20-49 jaar, met een marktaandeel van 20,9%. In deze doelgroep volgt Radio 538 met een marktaandeel van 14,9%, terwijl NPO Radio 2 op de derde plek staat met 10,2%. In totaal bereikte Qmusic ruim 7 miljoen luisteraars in de doelgroep 13+.
In juli organiseerde Qmusic verschillende promotionele activiteiten, waaronder de uitreiking van tickets voor The Eras Tour van Taylor Swift en live-uitzendingen van de ochtendshow Mattie & Domien vanuit het TeamNL Huis in Parijs tijdens de Olympische Spelen. Daarnaast stuurde Qmusic, in samenwerking met de Nederlandse Loterij, luisteraars naar de Olympische Spelen als mediapartner van NOC*NSF.
Bron: NMO Luisteronderzoek. 20-49, ma-zo 06-24 uur
Groei voor JOE en hoogste bereik ooit
JOE bereikte een marktaandeel van 6,4% in de doelgroep 20-49 jaar, waarmee het het record van juni evenaart. JOE blijft hiermee de zesde zender. In de gehele doelgroep 13+ bereikte JOE ruim 4,5 miljoen luisteraars, wat eveneens een record is voor de zender.
Record voor DPG Media Radiogroep
In juli behaalde de radiogroep van DPG Media het hoogste bereik ooit, met 9,9 miljoen luisteraars (13+), een stijging van 2% ten opzichte van de vorige maand. Het gezamenlijke marktaandeel van de zenders kwam deze maand uit op 30,5% binnen de doelgroep 20-49 jaar. De radiogroep van DPG Media bestaat uit Qmusic, JOE en diverse themazenders zoals Qmusic Non Stop, Qmusic het Foute Uur en Qmusic Limburg.
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.