Luisteronderzoek Week 33 2024: Qmusic ondanks verlies marktleider, NPO Radio 1 levert fors in
Het luisteronderzoek voor week 33 van 2024, dat liep van 12 tot en met 18 augustus, toont enkele verschuivingen in de radiomarkt. Qmusic blijft de populairste zender met een marktaandeel van 11,9%, ondanks een lichte daling ten opzichte van de voorgaande week (12,8%). Het station handhaaft hiermee zijn eerste positie.
NPO Radio 2 laat een stevige stijging zien in marktaandeel, met een groei van 9,6% naar 11,1% komt het station op de tweede plaats. Ook Radio 538 klimt in marktaandeel van 8,3% naar 9,4%, wat het station naar de derde plek brengt.
Sky Radio zet eveneens een stap vooruit en komt op een marktaandeel van 8,3%, een groei van 0,7 procentpunt ten opzichte van de vorige week. Dit brengt het station van de vijfde naar de vierde positie. Radio 10 volgt met een marktaandeel van 7,5%, een stijging van 6,8% in de vorige week.
NPO Radio 1 is de grootste verliezer met een marktaandeel van 7,4%. Vorige week stond de nieuw- en actualiteiten zender nog op de tweede plek met 11,6%
NPO Radio 5 had opnieuw de hoogste gemiddelde luistertijd met 172 minuten per luisteraar, een toename van acht minuten ten opzichte van de voorgaande week. Qmusic behaalde het grootste weekbereik met 3.803.780 luisteraars, wat een verdere toename is vergeleken met de 3.530.317 luisteraars van de week ervoor.
Het Luisteronderzoek biedt inzicht in de luistercijfers van radiostations in Nederland en wordt wekelijks gepubliceerd.
Bron: NMO/Ipsos-Kantar
3 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden